جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
وزیر آموزش و پرورش:
عجب شیر پرس - وزیر آموزش و پرورش گفت: تحریم‌های بسیار شدید که پای آن به مقوله تحریم دارو هم کشیده شده، باعث نشد عقب بمانیم
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی صبح امروز دوازدهم بهمن ماه همزمان با سالگرد ورود امام خمینی(ره) با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در مدرسه رفاه برگزار شد.

"یوسف نوری"، وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و آمدن امام خمینی به مدرسه در آغاز ورود نشان داد که انقلابی فرهنگی رخ داده است و بستر اصلی فرهنگ تعلیم و تربیت است و عهده دار اصلی تعلیم و تربیت خانواده است.

او افزود: شهید باهنر فرمودند مسئله انقلاب فرهنگ انقلاب است. اعمال حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران از بستر تعلیم و تربیت است. امام حضور در مدرسه را از مهم‌ترین مولفه ها دانست تا این سیره را به نسل بعد منتقل کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امام خمینی از بین افراد شاغل در مدارس مسئولانی را برای حکومت انتخاب کردند؛ شهید بهشتی که در تالیف کتب درسی فعالیت داشت، شهید باهنر که در کار با دانش آموزان بود،  شهید رجایی که در آموزش به دانش آموزان فعال بود و...  هرگاه ما مبتنی بر آموزش پیش رفته ایم، نتیجه مثبت آن را دیده ایم. انقلاب ما امروز در تمامی شاخصه ها از این فضای ظاهری و جغرافیایی خارج شده و به کشورهای دور رفته و فرهنگ انقلاب اسلامی ما صادر شده و در این مرز باقی نمانده است. ما حتی در فناوری هایی که زمینه اش را نداشتیم پیش از این به رشد خوبی رسیدیم.

نوری تاکید کرد: ما در پنج المپیاد جهانی معروف در ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را کسب کردیم، در نانو هم همین رتبه را کسب کردیم. در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و سلول های بنیادی نیز همین گونه هستیم.تحریم های بسیار شدید که پای آن به مقوله تحریم دارو هم کشیده شده، باعث نشد عقب بمانیم.او اظهار کرد: ما در آینده نزدیک شاهد رشد تمدن نوین اسلامی در جهان خواهیم بود.

در این مراسم "علیرضا کریمیان " مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: امروز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور زنگ انقلاب اسلامی همزمان نواخته می شود.

او افزود: سه رکن اساسی در انقلاب اسلامی ایران مطرح است؛ بحث ایدئولوژیک و مکتبی انقلاب که برآمده از آموزه‌های دین اسلام است. همچنین رکن و عصر انسانی را داریم که نقطه عطفی در تاریخ ایران است. امام خمینی به عنوان عارفی کامل و تربیت شده در مکتب اسلام این حریان را رهبری کردند و مردم رکن دیگری هستند که نقش برجسته ای داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: این سه رکن باعث شد انقلاب اسلامی ما پیروز شود و مسیر جهان تغییر کرد و در حوزه حکمرانی اتفاقی جدیدی به عنوان مردم سالاری دینی بودیم.

کریمیان افزود: این انقلاب ارث گرانبهایی است که باید پای آن بمانیم و گنج بسیار ارزشمندی در دست ماست و باید این موهبت الهی را به نسل آینده تحویل بدهیم. ما باید هم در مسیر اسلام حرکت کنیم و خوشبختانه سکان انقلاب اسلامی امروز در دست رهبر فرزانه است و  از سوی دیگر مردم را همراه با این انقلاب داریم.

او با اشاره به تاریخ پر چالش و گذرگاه های تاریخی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم پای انقلاب هستند و در پیچ های تازیخی ما بعد از اتفاق بزرگی که در ۱۳ آبان سال جاری پشت سر گذاشتیم، در روز ۲۲ بهمن اوج آن را نشان خواهد داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: