پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
حسن قالیباف اصل اعلام کرد؛
عجب شیر ما - مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بازار سرمایه ایران از پیش ساختار قوی و جایگاه مطلوبی در فضایی کسب و کار بین‌المللی برخوردار است، گفت: یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه گذار خارجی، رتبه ایران در فضای کسب و کار بین‌الملل است.
مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بازار سرمایه ایران از پیش ساختار قوی و جایگاه مطلوبی در فضایی کسب و کار   بین‌المللی برخوردار است، گفت: یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه گذار خارجی، رتبه ایران در فضای کسب و کار بین‌الملل است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از سنا، حسن قالیباف اصل در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار سنا در ارتباط با سهام خزانه و سبد سهام شناور و نیز استفاده از سهام خزانه برای بازارگردانی، گفت: برای این موضوع هدف‌گذاری‌هایی انجام شده و با چند شرکت  بورسی نیز گفتگوهایی شده است.

وی در ادامه در مورد استفاده از امکان صندوق بازارگردانی گفت: این امکان به صورت غیر مستقیم در بازار وجود دارد و بیشتر شرکت‎هایی که به صادرات نیاز دارند، از طریق صندوق بازار گردان وارد می‌شوند.   

مدیرعامل شرکت بورس تهران، تک نرخی نبودن ارز را  عاملی بازدارنده در جذب سرمایه‌گذار خارجی  ندانست و در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی، خاطر نشان کرد: سرمایه گذار خارجی به دنبال عملکرد و بازده متناسب با ریسک است. بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی بازاری سهل الورود است. این بازار، بازاری شفاف بوده و پیش ساختاری قوی نسبت به بازارهایی دارد که سرمایه گذاران خارجی جذب آن شده اند.

وی یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه گذار خارجی را رتبه ایران در فضای کسب و کار دنیا دانست و افزود: رتبه ایران در سال گذشته تقریبا 164 بوده که برطبق آخرین آمار، این رتبه در سال جاری به جایگاه 150 ارتقا یافته است و سازمان بورس در صدد بهبود این رتبه است.

وی امکات دسترسی آنلاین به بازار سرمایه و معاملات بورسی را یکی از مزیت‌های دیگر بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی دانست.

قالیباف اصل با اشاره به بازده بالای بازار سرمایه ایران در میان بورس‌های جهان سال از ابتدای سال خورشیدی و میلادی، افزود: ما با استانداردهای بین‌المللی تفاوت چندانی نداریم و اختلاف اندک شرکت‌ها با این استاندارد در سال 95 برطرف می‌شود.

وی در مورد شرکت‌هایی که مایل به حضور در عرصه بین‌الملل هستند، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید در بورس تهران از جایگاه والایی برخوردار باشند تا بتوانند سرمایه‌گذار خارجی را جذب خود کنند. همچنین این شرکت‌ها موظف به ارایه صورت‌های مالی به زبان انگلیسی هستند.

وی حضور بورس تهران در بورس‎های بین‎المللی را امر شدنی تلقی کرد و افزود: امکان ورود بورس تهران در بورس‌های بین‌المللی مانند لندن فراهم است و در این زمینه با چند بورس بین‌المللی مذاکراتی انجام شده است که در صورت نهایی شدن، اعلام می‌شود.

مدیرعامل بورس تهران در ادامه با اشاره به کاهش حجم مبنا در طول سال‌های گذشته، گفت: در این زمینه پیشنهاداتی به سازمان داده‌ایم و قصد داریم حجم مبنا را در سال آینده حذف کنیم.

وی در خصوص نرم افزار معاملاتی بورس گفت: شرکت فناوری بورس و اوراق بهادار تهران مسوولیت آماده‌سازی این نرم‌افزار را برعهده دارد و به تصویب کمیته تدوین و مقررات رسیده است و پیش از اجرایی شدن، نیاز به طرح و تصویب در هیات مدیره سازمان دارد.

قالیباف اصل در انتهای نشست خبری خود با بیان اینکه سهام ممتاز بحثی مجمعی و شرکتی است، افزود: سهام عادی همان سهام طبقه‌بندی شده با امتیاز خاص است، اگر شرکتی خواستار سهام ممتاز است، این تقاضا را  اساس‌نامه منعکس می‌کند و درخواست پذیرش سهام ممتاز را به سازمان ارایه می‌دهد.
 
برچسب ها: بورس ، قالیباف ، مدیر عامل
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: