يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
عجب شیر پرس - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بروز برخی آسیبهای جسمی و روحی در دانش اموزان در جریان آموزش مجازی دوران کرونا، از گسترش اقدامات ورزشی و پرورشی در مدارس برای کاهش این آسیبها خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، «مصطفی بابایی» امروز یکشنبه نهم بهمن ماه هدف از این بازدید را عرض خداقوت به رسانه‌های فعال در حوزه اخبار آموزش و پرورش خواند و در ادامه راجع به افزایش آسیب‌های اجتماعی دانش اموزان در مدارس اظهار کرد: ریشه یابی در این مورد گام نخست در مورد اقدامات اجرایی در این رابطه است.

وی افزود: متاسفانه شیوع کرونا در کشور باعث شد تا مدارس کشور به همین بهانه بیش از دو سال تعطیل و اموزشها به صورت غیرحضوری دنبال شود و این در حالی بود که این مدت تعطیلی در سایر کشورها وجود نداشت و هرچند گمان می‌کردیم از این طریق از فرزندانمان در برابر این بیماری محافظت می‌کردیم ولی آنها را در فضای مجازی و آسیبها و تبعات آن به حال خود رها کردیم.

بابایی با بیان این که این شرایط در آهنگ زیستی و سبک زندگی دانش‌آموزان تاثیر سوئی داشت، خاطرنشان کرد: به دنبال اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر بلامانع بودن بازگشایی مدارس به لحاظ مسائل مربوط به کرونا، از جهارم فرودین ما در اقداماتی فشرده از سوی مسئولان اموزش و پرورش در تمام کشور، مدارس را با هزینه‌های زیادی برای بازگشایی مجدد مدارس آماده سازی کردیم.

وی افزود: در همین راستا اقدامات زیادی برای بازگشت دانش آموزان به مدارس و اصلاح این زنجیره اشتباه صورت گرفت و خوشبختانه در چهاردهم فرودین ماه امسال با استقبال خوب والدین و دانش اموزان در این رابطه مواجه شدیم به طوری که بر خلاف سالهای گذشته، بیش از ۸۶ درصدی دانش اموزان در مدارس پس از عید نوروز را شاهد بودیم.

این مسئول به نظارت جدی آموزش و پرورش بر سلامت جسمی دانش اموزان با اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و حتی نصب سیتم تهویه مطبوع در برخی مدارس مناطق سرد در ان ایام اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این اقدامات باعث تثبیت حضور دانش اموزان در مدارس شد به طوری که در مهرماه امسال و شروع سال تحصیلی نیز حضور خوب دانش اموزان را در مدارس داشتیم.

وی با بیان این که پس از بازگشایی مدارس در مهرماه با آسیبهای جسمی و روانی دانش اموزان در دوران آموزش مجازی مواجه شدیم،‌ گفت: در همین راستا اقدامات آموزش و پرورش در حوزه های ورزشی و پرورشی با گستردگی زیادی در دستور کار گرفت.

وی یکی از اقدامات در این رابطه را راه اندازی حط مشاوره رایگان ۱۵۷۰ جهت مشاوره دانش اموزان ذکر کرد و گفت: این خط تلفن به صورت مستمر و منظم به سئوالات مربوطه به مسائل اجتماعی، روانشناسی و مشاوره های فردی پاسخ می‌دهد.

بابایی از دیگر اقدامات به ویژه در حوزه ورزش را ساخت دو هزار و ۱۰۰ باب فضای ورزشی در درون مدارس ذکر کرد که تاکنون بیش از نیمی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی نیز تا پایان سال آماده استفاده خواهد شد.

وی گفت: ایجاد این فضاهای ورزشی در داخل مدارس علاوه بر تسهیل امکان استفاده از این فضاهای ورزشی برای دانش اموز، امکان استفاده از آنها در روزهای تعطیل برای دانش اموزان در کنار خانواده‌ها را نیز فراهم آورده است.

بابایی با اشاره به راه اندازی‌های پویشهای فرهنگی و پرورشی در سطح مدارس برای بازگشت وضعیت سلامت جسمی و روانی دانش اموزان به حالت مطلوب، در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای صورت گرفته شاهد سلامت و امنیت و آرامش دانش اموزان در ادامه راه تحصیل باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: