يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف کنندگان گاز در ۱۲ پلکان از کمترین به بیشترین میزان مصرف تقسیم بندی می‌شوند که ۶۵ درصد مشترکان این شرکت در زنجان در سه پلکان اول قرار دارند و هیچ تغییری در تعرفه گاز مصرفی آنها اعمال نشده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رحیم سلیمانی نژاد روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شمار مشترکان گاز واقع در سه پلکان اول در استان زنجان پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است، افزود: چهار درصد از مجموع مشترکان این شرکت جزو بدمصرف ها هستند که در پلکان های ۱۱ و ۱۲ این تقسیم بندی قرار دارند.

وی با بیان اینکه چهار درصد بدمصرف های انرژی گاز در استان زنجان حدود ۱۵ هزار نفر را شامل می شود، یادآور شد: بدمصرف ها در سطح کلان و کشوری تعداد بالایی از مشترکان را به خود اختصاص می دهند که این میزان مصرف در بخش خانگی هیچ توجیهی ندارد.

سلیمانی نژاد با اشاره به اعتراض بدمصرف ها به رقم بالای قبوض صادر شده، خاطرنشان کرد: هدف از اصلاح تعرفه ها فشار بر مردم نیست بلکه ترغیب پرمصرف ها برای مصرف بهینه، کاهش هزینه‌ها، حفظ این سرمایه برای آیندگان و استفاده عموم مردم کشور از این انرژی پاک از اهداف اصلاح تعرفه هاست.

وی با بیان اینکه کاهش یک درجه ای دمای محیط موجب صرفه جویی ۶ درصدی در مصرف گاز می شود، اظهار کرد: برخلاف تصور اغلب مردم، مشکلی به لحاظ کمبود گاز در کشور نداریم بلکه شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است که بخش عمده ای از دلیل آن نیز مردم نیستند بلکه استفاده از دستگاه هایی با مصرف انرژی بالا و غیر استاندارد میزان مصرف را بالا می برد.

سلیمانی نژاد تاکید کرد : می توان دست به دست هم داد و مصارف را بهینه کرد و در این زمینه شرکت ملی گاز نیز سه هدف عالی مقاوم سازی تاسیسات، هوشمندسازی و بهینه سازی مصرف را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

سلیمانی نژاد با اشاره به نحوه قرار گیری مصرف کنندگان انرژی گاز در پلکان های جدول تعیین شده در این خصوص، گفت: ۴۲ درصد مشترکان زنجانی در پلکان اول، ۱۲ درصد در پلکان دوم، ۱۱ درصد در پلکان سوم، ۱۰ درصد در پلکان چهارم، هشت درصد در پلکان پنجم، پنج درصد در پلکان ششم، سه درصد در پلکان هفتم، سه درصد در پلکان هشتم، یک درصد در پلکان های نهم و دهم و ۲ درصد مردم استان نیز در پلکان های ۱۱ و ۱۲ مصرف قرار دارند.

وی تصریح کرد: مصرف ادارات، مدارس و مساجد از چهار سال قبل تاکنون به طور مستمر پایش می شود و در این رابطه مواردی داشتیم که به مرحله صدور اخطار رسید، مصرف اصلاح شد و به مرحله قطع انرژی نرسید.

سلیمانی نژاد افزود: بخشهای صنعت و عمومی که دستگاه های دولتی نیز شامل آن است هرسال مکلف هستند چهار درصد مصرف خود را بهینه کنند که اگر در بهینه سازی و هوشمندسازی خوب عمل شود فرهنگ استفاده بهینه نهادینه و چهار درصد محقق می شود و در بخش خانگی نیز از سال قبل موتورخانه های عموم مردم که نسبت به ثبت نام اقدام کنند با هزینه شرکت گاز بهینه سازی می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: