شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
عجب شیر پرس - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با شروع روند افزایشی دمای هوا از فردا (دوشنبه) در این استان به‌تدریج از شدت سرما کاسته می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جواد نخعی روز یکشنبه افزود: تا صبح امروز ماندگاری هوای سرد را در منطقه داشتیم و از فردا انتظار می‌رود با شروع روند افزایشی دمای هوا در اغلب نقاط استان دمای کمینه به صفر و بالای صفر درجه برسد.

وی گفت: با توجه به خروجی الگوهای پیش‌یابی هواشناختی و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان بارش پراکنده در نیمه شمالی (امشب) و در بخش‌هایی از نیمه شمالی و بخش مرکزی برای فردا شب پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: از اواخر وقت سه‌شنبه با تقویت ناپایداری جوی تا پایان هفته جاری بارش باران به‌ویژه برای نیمه شمالی استان قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: مصرف بهینه انرژی به‌ویژه گاز همچنان مورد تاکید است و پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور و مرور و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

نخعی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی ۱۳ درجه سردترین و طبس با بیشینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه استان بودند، تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین صفر و منفی ۶ درجه سلسیوس ثبت شد.

فعالیت سامانه بارشی جدید از روز جمعه در خراسان جنوبی آغاز شد و به‌صورت بارش برف در بسیاری از مناطق استان تا دیشب ادامه داشت.

این در حالی است که خراسان جنوبی از هفته چهارم دی ماه تاکنون با موج سرما مواجه بوده است به‌طوری که دما در برخی مناطق به منفی ۲۰ درجه رسید و در بیشتر روزها کمینه دمای هوا در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان زیر صفر درجه به ثبت رسید.

کاهش شدید دمای هوا و سرمای کم‌سابقه در خراسان جنوبی افت فشار گاز را در پی داشت که منجر به اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت مصرف انرژی و ایجاد محدودیت در مصارف غیرخانگی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: