يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
عجب شیر پرس - مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: میزان اعزام زائران از این استان به عتبات عالیات عراق در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۶.۷۱ درصد افزایش داشته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جواد شاد روز یکشنبه  افزود: سال گذشته اعزام به عتبات عالیات از ۱۷ آذرماه با شیب کندی آغاز شد به طوری که در دی ماه پارسال هزار و ۴۹۰ زائر از استان خراسان رضوی به عتبات اعزام شدند که امسال میزان اعزام زائران با رشد حدود ۴۷ درصدی به ۲ هزار و ۱۸۶ زائر رسید.

وی با اشاره به این که سرما و برودت هوا تاثیری بر اعزام زائران نداشته است ادامه داد: دی ماه امسال ۶۲ گروه شامل ۸۳۵ مرد و هزار و ۳۵۱ زن به عتبات عالیات اعزام شدند.

بیش از ۲۱ هزار زائر از خراسان رضوی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۷۹ کاروان شامل ۲۱ هزار و ۲۰۰ زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

شاد افزود: از این تعداد ۵۲۰ کاروان با ۱۸هزار و ۹۱۸ زائر از شهر مشهد و ۵۹ کاروان با ۲ هزار و ۲۸۲ زائر از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی از طریق سازمان حج و زیارت استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که بسیاری از زائران شهرستان‌ها نیز با کاروان‌های مشهد به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: از زائران اعزامی ۱۳ هزار و ۲۲ زائر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از مجموع کاروانهای اعزامی استان ۱۲ هزار و ۵۳۴ زائر در قالب ۳۴۰ کاروان به صورت هوایی و هشت هزار و ۶۶۶ زائر به صورت زمینی اعزام شده‌اند.

شاد افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا از طریق سایت atabatorg.haj.ir برای خود و همراهانشان ثبت‌نام کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: