پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
عجب شیر پرس - مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره شرایط جوی استان گفت: از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری ۲ سامانه بارشی وارد استان می‌شود و هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهران چراغ‌پور روز یکشنبه در نشست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در همین راستا هشدار نارنجی برای بارش‌های روزهای آینده صادر شد و بارش در بیشتر نقاط استان به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت باران است.

وی بارش باران در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری را باعث ذوب برف و جاری شدن سیلاب و روان‌آب دانست و افزود: فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان آغاز و از روز دوشنبه تشدید می‌شود.

چراغ‌پور به پیش‌بینی بارش ۵۰ میلیمتری در شهرستان کوهرنگ همزمان با فعالیت این سامانه در روز دوشنبه اشاره و تصریح کرد: اوج بارش‌های استان در روز سه‌شنبه است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش برف ۳۰ تا ۵۰ میلیمتری در شهرکرد یادآور شد: در روز چهارشنبه بیشتر مناطق چهارمحال و بختیاری با بارش مواجه و روز پنجشنبه یک سامانه بارشی سرد وارد استان می‌شود که تا روز جمعه با بارش برف شدیدتری فعال است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۴.۳ درصدی دمای استان از ابتدای دی‌ماه امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: این میزان کاهش نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درصد است.

وی با اشاره به دمای منفی ۳۹ درجه سانتیگراد شهرکرد در این مدت گفت: این سرما باعث طولانی شدن روند سرما و افزایش مصرف انرژی شده است.

چراغ‌پور تاکید کرد: هم‌اکنون ۸۰ سانتیمتر برف در شهرستان کوهرنگ وجود دارد که در شرایط عاد باید حداقل یک متر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به افزایش ۲ درصدی مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت اخیر نسبت به روز قبل از آن گفت: در این مدت مصرف گاز در استان به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مکعب رسید.

جهانبخش سلیمیان به افزایش ۱۳.۵ درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: شهروندان در صورت یخ‌زدگی رگلاتور مراتب را به حوادث شرکت گاز استان اطلاع دهند تا مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.

وی افزود: کارشناسان شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در تمامی روستاهای استان آماده ارائه خدمات به شهروندان و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با گازرسانی هستند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه گازرسانی متصل است و از ۶۳۷ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان به ۵۴۱ روستا گازرسانی شده است.

همچنین چهار شهرستان‌ شهرکرد، بروجن، سامان و بن به‌صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی شده است و در مناطق سبزرنگ گازرسانی کشور قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: