شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
عجب شیر پرس - آقای اوجی؛ وزیر نفت دولت سیزدهم تابستان امسال در مصاحبه اش زمستان سختی را برای اروپایی ها پیش گویی کرده بود. آقای وزیر در اون مصاحبه از خداوند طلب عمر می کند که نمیرد و زمستان سخت اروپایی ها را ببیند.
خواب وزیر چپ شدآرزوی وزیر محقق شد و زمستان سرد را دید، ای کاش اینجور نمی دیدید. پیش گویی ایشان چند درجه اشتباه زد و «زمستان سخت» به جای اروپا، از ایران سر درآورد...
ما این اشتباه جزئی را گذاشتیم به حساب این که تابستان گرم بوده، آقای وزیر هم غذای چرب خورده و خواب دیده و احتمالاً خواب وزیر هم چپ است.

ادامه قصه...
دیروز مصاحبه دیگری از همون وزیر دیدم که می گفت هوای خانه اش خیلی سرد است و داخل منزل جوراب و شلوار گرم می پوشد تا گاز کمتری مصرف کند. از مردم هم خواهش کرد که داخل منزل کُت و کلاه بپوشند، فتیله بخاری ها را پایین بکشند، وگرنه گازشان قطع می شود.
کسی نیست از این وزیر سوال کند؛ ای مرد انقلابی، اون وقت که جیک جیک مصاحبه ات بود، فکر زمستونت نبود؟

و اما آقای وزیر؟
۱- سرمای زمستان به عمق استخوان‌های مان نفوذ کرده و آن را خوب حس می‌کنیم، از شما هم انتظار مدیریت صحیح نداریم چون کارنامه تان خیس است.
اگر هدف شما از مصاحبه اخیر این است که مردم حرف شما را باور کنند که هوای منزلتان سرد است، باور کنید که باورش خیلی سخت است. مردم تنها در صورتی حرف شما را می پذیرند که خبرنگاران آزاد (منهای خبرنگار صدا و سیما، فارس و تسنیم) به صورت اتفاقی از منزل شما گزارش بگیرند. حداقل برای امتحان، فضا را باز کنید تا صداقت تان ثابت شود.
مردم ما اگر مثقالی صداقت ببینند، خرواری حمایت می کنند.
۲- برادر استراتژیک تان جناب روسیه که شیر گاز را به روی اروپا بسته است، گاز ذخیره زیاد دارد، از ایشان خواهش کنید که سر لوله را به سمت ایران بچرخاند تا کمی گرم شویم.
۳- مدیریت درست که علم و تجربه لازم دارد و انتظار آن از دولت سیزدهم دور از انتظار است، لااقل از اروپایی ها سوال کنید که چه عمل صالحی انجام دادند؟ چه دعایی را خواندند؟ که زمستان شان بهاری شد و یخ نزدند، تا ما هم همان کار را بکنیم که شاید رستگار شویم. شاید...
- هم وطن های شریف و عزیز؛ در مصرف گاز و دیگر منابع ملی هوای هم را داشته باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: