يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره کشوری آوا و نواهای دینی در تبریز خبرداد و گفت: این جشنواره با ابتکار این استان، برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.
  به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، علی اکبر صفی پور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران آذربایجان شرقی، با بیان اینکه باید حوزه فرهنگ را با محوریت مساجد ارتقا بخشیم، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توانسته است با برپایی کانون‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها، این موضوع را عملیاتی سازد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد نباید تنها محل عبادت مردم باشد، افزود: مساجد باید محلی برای انجام امورات فرهنگی، اجتماعی و پیگیری و حل مشکلات مردم باشد و این موضوع با تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد محقق می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، اهمیت کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد را در شهرها یادآور شد و گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های مساجد را افزایش دهد که به عنوان نمونه، در شهرستان کوچکی همچون هوراند، بیش از 30 کانون برپا کردیم.

صفی پور به میزان اعتبار مصرف شده برای برپایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: در سال 1394 مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان برای برپایی این کانون‌ها در استان هزینه شده که این میزان مبلغ در مقایسه با سال گذشته، 800 میلیون تومان افزایش داشته و این میزان توجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به حوزه فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری جشنواره کشوری آوا و نواهای دینی در تبریز خبرداد و خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان اولین جشنواره آوا و نواهای دینی در استان است که با ابتکار این استان، برای نخستین بار چنین جشنواره‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره آوا و نواهای دینی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد که برنامه روز چهارشنبه از ساعت 3 الی 5 در مجتمع 29 بهمن بوده و مراسم روز پنج شنبه، از ساعت 6 عصر در سالن مجتمع پتروشیمی تبریز با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

صفی پور مهم‌ترین هدف این جشنواره را ترویج هنرهای قرآنی در میان مردم عنوان کرد و افزود: اجراهای گروه های تواشیح و قرائت قرآن، استعداد و پشتکار زیادی می‌طلبد که امیدوارم استان آذربایجان شرقی در این زمینه اقداماتی پیشگام باشد.

مدیرکل ارشاد استان، از ارسال 178 اثر در آوا و نواهای دینی از سراسر کشور به این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: از این تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه، 10 اثر به بخش نهایی راه یافته‌اند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش میزبان مهمانانی از خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، همدان و آبادان است که در مجموع بیش از 80 نفر از خارج استان به تبریز سفر خواهد کرد و از استان آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره آثار ارزشمندی به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز بزرگداشت پروین اعتصامی، خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ ارشاد در نظر دارد تا با برپایی همایشی از آثار و اشعار پروین اعتصامی در کتابی که به دست استاد زنوزی تدوین و چاپ شده است، رونمایی کرده و آثار پروین اعتصامی را در اختیار مردم قرار دهد.

صفی پور در ادامه، با بیان اینکه کتاب نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، کتاب هایی در نمایشگاه کتاب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که مردم می‌توانند در ایام نوروز برای اعطای هدیه و عیدی از این کتاب‌ها استفاده کنند، چراکه فرهنگ کتابخانی در استان رو به افول است و همه ما می‌توانیم با هدیه دادن کتاب، اندکی به چرخه تولیدات کتاب و کتابخوانی رونق بخشیم.

وی با اشاره به از انتخاب مدیر عامل بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان، افزود: بعد از انتخاب مدیرعامل که عصر امروز صورت می گیرد، با دستور استانداری آذربایجان شرقی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی خواهد و بعد از صدور حکم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار خود را در بنیاد توسعه فرهنگ و هنر آذربایجان شروع خواهد کرد.

مدیر کل ارشاد آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در مورد پروازی بودن مدیریت خود در ارشاد استان، تصریح کرد: من از ابتدای ورود به استان در دو سال قبل، پروازی بوده ام و موضوع جدیدی نیست که تازه مطرح شده باشد، ضمن اینکه مهمترین اقدامات مدیران کل، پیگیری امورات استان در وزارتخانه است که نتیجه آن را در خروجی های این اداره کل شاهد هستیم.

صفی پور خاطر نشان  کرد: 5 بار حضور وزیر و معاونین وزیر در استان، جذب اعتبارات مختلف برای آذربایجان شرقی و... از جمله نتایج پیگیری های حضور مستمربنده در تهران و پیگیری در وزارتخانه است.

برچسب ها: جشنواره ، دینی ، تبریز ، صفی پور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: