سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
عجب شیر پرس - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قطعا ما برای حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تصمیم خواهیم گرفت زیرا ملاک عمل سال ۱۴۰۲ است، ان‌شاالله تصمیمی خواهیم گرفت از ۱/۱/ ۱۴۰۲ ضمانت اجرا داشته باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، سید صولت مرتضوی درباره این‌که مطرح می‌شود بودجه معلولان از کلیات لایحه سال ۱۴۰۲ حذف شده است، گفت: خیر، حذف بودجه برای معلولان واقعیت ندارد و قطعا نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شاید بعضاً کسانی که معترض هستند، معتقد باشند که این میزان کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به فراخور توان بودجه پیش‌بینی لازم هم برای مستمری‌ها و هم برای درمان معلولین دیده شده است تا معلولین عزیز دغدغه‌ای نداشته باشند. دولت تمام قد پای کار معلولین است و ان‌شاالله کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ما باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، یادآور شد: به دلیل این‌که بخش اعظمی از معلولیت‌ها بر اساس حوادث و سوانح طبیعی است، توصیه می‌کنم یک قدری مراعات بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم صورت گیرد تا خدایی ناخواسته شاهد معلولیت در جامعه از حیث تصادفات نباشیم.

مرتضوی تاکید کرد: بسترهای لازم برای پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی و موروثی هم به عمل آمده  و اقدامات خوبی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی درباره اعلام نتیجه نهایی تصمیم شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران گفت: این امر چارچوب خود را دارد، در جلسات کار کارشناسی می‌شود. قطعا ما برای حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تصمیم خواهیم گرفت زیرا ملاک عمل سال ۱۴۰۲ است، ان‌شاالله تصمیمی خواهیم گرفت از ۱/۱/ ۱۴۰۲ ضمانت اجرا داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: