يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
شهردار تبریز خبر داد
عجب شیر ما - شهردار تبریز گفت: حدود نیم میلیون از جمعیت تبریز در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند که این موضوع، ازنقطه‌نظر مدیریت بحران، بسیار قابل‌تأمل است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، صادق نجفی صبح امروز در بازدید از برنامه‌های سامان‌دهی حاشیه‌نشینی ارم، با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در تبریز، اظهار داشت: حدود نیم میلیون از جمعیت این شهر، در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند که این موضوع، ازنقطه‌نظر مدیریت بحران، بسیار قابل‌تأمل است.

وی افزود: بر این اساس، شهرداری تبریز با توجه به شرایط موجود و توانایی‌ها و پتانسیل‌های مجموعه خود، طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین را آغاز کرد و در فاز اول، احداث واحدهای مسکونی مقاوم در محدوده شهرک ارم را در دستور کار قرار داده است.

شهردار تبریز با اشاره به نحوه اجرای این طرح، گفت: شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان، به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری، اجرای بخشی از این پروژه مهم را بر عهده گرفت که در مرحله اول، توانست با احداث 220 واحد مسکونی مقاوم، در این حوزه فعالیت کند.

وی ادامه داد: این واحدها در حال حاضر، آخرین مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، در مرحله تکمیل قرار دارد که امید است بتوانیم در اردیبهشت‌ماه سال آینده، واحدها را به ساکنین این بخش حاشیه‌نشین تحویل دهیم.

نجفی با اظهار تأسف از گسترش روزافزون حاشیه‌نشینی، گفت: همه نهادهای شهری در ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی در مسئول‌اند و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های عمرانی از قبیل استانداری، فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی در این خصوص به شهرداری تبریز کمک کنند.

وی، همچنین با اشاره به دلیل آغاز اجرای طرح  با 220 واحد مسکونی، تأکید کرد: بیشتر حاشیه‌نشینان به‌صورت گروهی یا خویشاوندی ساکن هستند و بعضاً علاقه‌ای به ترک منزل و یا خانه خود ندارند و این امر شهرداری تبریز را ناگزیر کرده که در مرحله اول، اقدام به ساخت 220 واحد در پروژه اسکان حاشیه‌نشینان کند.

شهردار تبریز با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد خطراتی که مناطق حاشیه‌نشین و ساکنان آن را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز برای حل معضل حاشیه‌نشینی عزم جدی دارد، ولی در این راه به مشارکت  برخی از مدیران ادارات، واحدهای فرهنگی و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی درزمینه اهمیت ساماندهی این مناطق، نیاز دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اتمام این بخش از پروژه و انتقال قسمتی از حاشیه‌نشینان به واحدهای مسکونی استاندارد و مقاوم، زمینه برای آغاز قسمت‌های بعدی این طرح عظیم، فراهم گردد.

برچسب ها: حاشیه نشینی ، شهردار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: