دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد مشترکین گاز استان در اقلیم یک یعنی بسیار سرد قرار دارند و گازبها برای این مشترکین نسبت به سایر اقلیم‌ها کمتر حساب می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: مناطق مختلف کشور در پنج اقلیم آب و هوایی با سنجش دمای مناطق مختلف در طول سال برای فصول گرم و سرد توسط پژوهشگاه هواشناسی کشور و به جهت لحاظ تاثیرات دما بر مصرف گاز قرار گرفته‌اند که از اقلیم یک یعنی بسیار سرد تا اقلیم پنج یعنی بسیار گرم دسته‌بندی شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکی در ماه ۶۵۰ مترمکعب مصرف داشته باشد گازب‌های پرداختی آن در اقلیم یک معادل ۸۱۲ هزار و ۹۲۵ ریال است در صورتی که در اقلیم ۲ همین مقدار مصرف معادل یک میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ ریال یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش و در اقلیم‌های سه تا پنج نیز به همین شکل افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در خصوص گلایه برخی مردم استان مبنی بر افزایش گازب‌های این مشترکین، تصریح کرد: تعرفه‌های جدید گازب‌ها بر اساس بند ک تبصره ۱۵ و بند میم تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و پس از ابلاغ آیین‌نامه و مصوبه هیات وزیران تنظیم و ابلاغ شد و این تعرفه‌ها به صورت پلکانی در قالب ۱۲ پله تدوین شده است.

سلیمیان با بیان اینکه تعرفه هر پله نسبت به مصارف مازاد بر پله قبلی لحاظ می‌شود، اظهار داشت: تعرفه پله ابتدایی که همان مصارف متعارف به شمار می‌رود افزایش نیافته است، اما تعرفه‌های مشترکین پله‌های چهار تا ۶ نسبت به تعرفه‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش وتعرفه‌های مشترکین پله‌های هفت تا ۱۰ نسبت به گذشته ۵۰ درصد افزایش و تعرفه پله‌های ۱۱ و ۱۲ که مشترکین پرمصرف هستند به ازای هر مترمکعب به ترتیب پنج هزار و ۶ هزار تومان لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: دامنه پله‌ها امسال ۷۵ مترمکعب است و پارسال ۱۰۰ مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: گاز بهای مصارف پله ششم و بالاتر مشترکینی که بیش از ۸۰ درصد دوره مشابه سال قبل خود مصرف کرده‌اند با تعرفه ۲ پله بالاتر محاسبه می‌شود.

سلیمیان با اشاره به شناسایی مشترکین پرمصرف استان در سیستم جامع شناسایی، تصریح کرد: برای این مشترکین ۸۵۰ هزار پیامک در جهت اطلاع‌رسانی با نام و شماره اشتراک صادر شد که این علاوه‌بر اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و فضاسازی محیطی بوده است و تلاش شده تا با توجه به نرخ تعرفه‌های ابلاغی در سال جدید که از شانزدهم آبان ماه سال جاری لازم الاجرا شد، مردم را به صرفه‌جویی تشویق کنیم تا با قبض‌های شوکه‌کننده مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه چنانچه هر یک از مشترکین ماهانه کمتر از ۴۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول افزایش تعرفه نخواهند شد، افزود: ۴۵ درصد مشترکان استان در این سطح قرار دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: