پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
عجب شیر ما - مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی از حمایت دولت از اجرای طرح های اشتغال زایی در روستاها به صورت مشارکتی خبرداد و گفت: 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح های اشتغال زایی در روستاهای استان اختصاص یافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ایرج مرندی عصر دوشنبه در همایش تجلیل از بخشداران و دهیاران نمونه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تا کنون در حدود 90 طرح به دفتر امور روستایی از طریق فرمانداری ها ارائه شده است، گفت: 10 طرح مشارکتی و هشت طرح انفرادی مصوب شده و در مرحله تخصیص تسهیلات هستند.
وی گفت: این طرح های مشارکتی شامل احداث سردخانه، شرکت خدمات فنی مهندسی، تولید و مونتاژ باطری، پرورش گاو شیری اصیل، احداث سردخانه و بسته بندی، احداث مجتمع گردشگری و رفاهی، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی، تولید پانل پی.وی.سی و احداث انبار چند منظوره است.
وی با تاکید بر فعال شدن اقتصاد روستاها، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، دولت قصد دارد با جلب مشارکت روستائیان در اجرای طرح های تولیدی زمینه کسب درآمدی مستمر را برای آنها فراهم کرده و نسبت به زندگی در روستا امیدوارتر کند.
مرندی با اشاره به اینکه 80 درصد منابع مالی طرح اشتغال زایی در روستاها به طرح های مشارکتی و 20 درصد به طرح های انفرادی تعلق خواهد گرفت، گفت: در هر روستا در صورتی که 25 خانوار به طور مشارکتی شرکتی را تاسیس و 40 درصد آورده داشته باشند، 60 درصد وام از سوی دولت تا سقف هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعطا می شود.
وی افزود: در صورتی که 50 خانوار اقدام به تاسیس شرکت کنند 35 درصد آورده از آنان بوده و 65 درصد وام از سوی دولت تا سقف 10 میلیارد ریال تامین می شود.
مرندی گفت: در صورتی که 100 خانوار روستایی به طور مشترک اقدام به احداث شرکت کنند و با تامین 30 درصد آورده 70 درصد نیز از سوی دولت به صورت تسهیلات تا سقف 20میلیارد ریال اختصاص می یابد.
وی با اعلام اینکه اگر تعداد خانوارها به 150 خانوار برسد با 25 درصد آورده، 75 درصد به صورت وام از سوی دولت تا سقف 30 میلیارد ریال تامین می شود، افزود: اگر تعداد خانوارهای روستایی مشارکت کننده 200 خانوار باشد و 20 درصد آورده را تامین کنند 80 درصد تا سقف 50 میلیارد ریال از سوی دولت به صورت وام تامین می شود.
مرندی کارمزد این تسهیلات را 3 درصد در سال اعلام کرد و گفت: دو سال بازه زمانی برای شروع بازپرداخت اقساط در نظرگرفته شده است.
برچسب ها: روستاها ، اشتغالزایی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: