جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
عجب شیر پرس - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای رونق بخش کشاورزی استان ابلاغ شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی بهنام فر روز یکشنبه اظهار کرد: ۲۸ میلیارد تومان از این اعتبار از محل بودجه ملی و ۴۷ میلیارد تومان از محل منابع استانی ابلاغ شده است و به زودی تخصیص داده می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش آب و خاک و هزار میلیارد تومان برای ایجاد خط اعتباری ویژه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تاکنون خط اعتباری برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی که هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به این سازمان ابلاغ نشده است.

وی در مورد اعتبارات بخش آب و خاک نیز تصریح کرد:‌ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزرات جهاد کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد که در مدت سه سال باید تخصیص داده شود.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار برای رونق کشاورزی استان برای ایجاد سامانه های آبیاری نوین و طرح های آبخیزداری، آبخوانداری، مرمت و احیای قنات ها، انتقال آب با لوله، توسعه و نوسازی اراضی و آبرسانی به عشایر است.

بهنام فر خاطر نشان کرد: توسعه زیر ساخت های مجتمع های گلخانه ای و دامپروری، مرمت ایل‌راه‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی، پیگیری سنددار کردن اراضی کشاورزی، طرح کاداستر، توسعه نوغان‌داری، حمایت از طرح های پرورش اسب، کمک به شرکت های دانش بنیان و مطالعه ایجاد طرح های ماهی در قفس از جمله دیگر طرح هایی هستند که از این اعتبارات استفاده می کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: