پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری، احداث پارک جنگلی با عنوان بام شهر مراغه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این طرح در زمینی به مساحت 20 هکتار اجرا می شود که روز دوشنبه طی آیینی درختکاری یک و نیم هکتار آن با کاشت یک هزار نهال با حضور جمعی از مسوولان و تشکل زیست محیطی این شهرستان آغاز شد.
شهردار مراغه در آیین کاشت نهال های این پارک جنگلی گفت: این پارک در کنار تاج سد علویان این شهرستان احداث می شود که 14 هکتار آن از اراضی منابع طبیعی و راه و شهرسازی بوده و شش هکتار آن را مدیریت شهری طی سال های گذشته تملک کرده است.
نادر ابراهیمی، افزود: این طرح از جمله با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری شمال شهر مراغه و افزایش سرانه فضای سبز این شهر اجرا می شود.
وی اظهار کرد: 90 درصد از اراضی این طرح به کاشت درختان اختصاص می یابد و 10 درصد آن نیز مربوط به احداث قسمتی از طرح تله کابین این شهرستان است.
ابراهیمی، ادامه داد: طرح تله کابین نیز هم اکنون آماده واگذاری به سرمایه گذاران بوده و مدیریت شهری در نظر دارد در صورت عدم ورود سرمایه گذار، با تشکیل شرکت تعاونی عامل اقدام به اجرای آن کند.
شهرداری مراغه هفته منابع طبیعی را با شعار هر شهروند کاشت یک نهال آغاز کرده و در این هفته پنج هزار نهال در سطح این شهر کاشت می کند.
نایب رییس شورای اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: درختان نبض زمین و ریه هر جامعه بوده و با توجه به آموزه های اسلامی از دیدگاه تئوری در خصوص اهمیت درختکاری، هم اکنون زمینه اجرا و حفاظت از محیط زیست به صورت کامل فراهم شده است.
بهمن حسین نژاد، افزود: تنها مشکل کشور در زمینه اجرا و حفاظت از محیط زیست و درختکاری، فرهنگ عمل به این کار بوده و اکنون افراد جامعه باید با توجه به آموزه های اسلامی و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت جدی این فرهنگ را گسترش دهند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه نیز در این آیین گفت: این اداره هم اکنون ماموریت های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را دنبال می کند و از این رو به دنبال جلوگیری از گسترش باغ در منطقه است.
علی مکرمی وند، افزود: مقرر شده پارک جنگلی بام شهر مراغه مجهز به آبیاری های نوین باشد و تمامی نکته نظرهای کارشناسی در این خصوص به مدیریت شهری اعلام می شود.
هم اکنون بیش از دو میلیون متر مربع پارک و فضای سبز در مراغه وجود دارد و افزایش این میزان در برنامه های شهرداری این شهر قرار گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: