دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
عجب شیر پرس - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۲ هزار و ۱۳۸ دانش آموز این استان در مرحله نخست المپیاد کشور که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، شرکت کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی حجرگشت روز یکشنبه در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری المپیاد علمی دانش آموزان با اشاره به اینکه این آزمون تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد، افزود: مرحله نخست آزمون المپیادهای علمی کشور سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ، ناحیه یک و سه کرج به مدت یک هفته ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان شرکت کننده در المپیاد علمی در ۱۴ رشته رایانه، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، فیزیک، سواد رسانه ای، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، ادبی، علوم و فناوری نانو و زیست شناسی رقابت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: سوالات داوطلبان در این المپیاد علمی به صورت چهارگزینه ای و پاسخ کوتاه است.
حجرگشت ادامه داد: مدت اجرای آزمون رشته های مختلف این المپیاد علمی بین ۵۰ تا ۲۴۰ دقیقه است که استفاده از ماشین حساب فقط در رشته نجوم و اختر فیزیک و زیست شناسی مجاز است.
وی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در المپیاد علمی دانش آموزی البرز نسبت به سال قبل نیز رشد چشمگیری داشته است . سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۹۰۰ نفر شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: دانش آموزان استان البرز در المپیاد علمی سال گذشته کشور موفق به کسب ۳۳ مدال رنگارنگ در رشته های مختلف شدند.
حجرگشت هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی را ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان با استعداد و دارای توانمندی‌های علمی ذکر کرد.
وی تاکید کرد: برگزیدگان مرحله اول المپیادها در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان ها برگزار می شود شرکت و پس از موفقیت دراین مرحله به مرحله کشوری معرفی می شوند.

آزمون المپیاد های علمی دانش آموزان استان البرز در مدارس استعدادهای درخشان سه ، شهید سلطانی یک ، فرزانگان سه، دبیرستان دخترانه شرافت و فرزانگان پنج برگزار می شود و دانش آموزان دوره دوم متوسطه در پنج حوزه در این آزمون شرکت می کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: