سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۱۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
عجب شیر پرس - سرما و یخبندان شدید در سطح استان اردبیل که از حدود ۲ هفته پیش در پی بارش سنگین برف آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که دمای هوا در شهرستان خلخال و فرودگاه اردبیل طی شب گذشته به ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، با تداوم سرما و یخبندان در سطح استان اردبیل، دمای هوای شهر اردبیل طی شب گذشته به ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

با تداوم یخبندان، دمای هوا طی دیشب در شهر نیر و کوثر با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، نمین و مشگین‌شهر با هشت و سرعین با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر شب سردی را سپری کردند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، پس از چند روز سرما و یخبندان مداوم، دمای هوا در منطقه مغان در شمال استان اردبیل کمی گرم‌تر شد به طوری که شب گذشته دمای هوا در شهرستان پارس‌آباد چهار، شهرستان بیله‌سوار و اصلاندوز سه و شهرستان گرمی یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

بارش سنگین برف در استان اردبیل مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرده و به رغم گذشت حدود دو هفته از بارش‌ها، برف همچنان در سطح وسیعی از این استان و در معابر داخل شهر اردبیل انباشته شده و ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی این استان به بیش از یک متر رسیده است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز روز شنبه اعلام کرد: راه ارتباطی تمامی مسیرهای اصلی و فرعی و روستایی این استان باز است و تردد در تمامی جاده‌های ارتباطی جریان دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم در آخرین گزارش خود اعلام کرد: از امروز با ناپایداری شرایط جوی و نفوذ توده هوای سرد و مرطوب خزری به منطقه، آسمان استان به‌تدریج ابری و مه‌آلود شده و تا روز دوشنبه علاوه بر حاکمیت هوای سرد و یخبندان در طول شبانه‌روز، در مناطقی از استان گاهی بارش خفیف برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

این اداره کل همچنین گزارش داد که تمرکز بارش خفیف در مناطق شمالی، نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از مناطق مرکزی به‌ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان انتظار می‌رود و از روز سه‌شنبه (۴ بهمن) با پایداری شرایط جوی، ضمن تداوم هوای سرد و یخبندان (با افت محسوس کمینه دما) در ساعات شبانه، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی با وزش باد در استان حاکم خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: