پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
عجب شیر پرس - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی برای بهره مندی مستمری بگیران این صندوق از تسهیلات بانکی گفت: اعتبار حدود ۹۶۰ میلیارد ریالی برای اعطای وام به این مستمری بگیران فراهم شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیروس محمودیان روز شنبه افزود: برای اولین بار در سطح کشور، اعطای وام به مستمری بگیران این صندوق در دستور کار قرار گرفته و در آذربایجان غربی هم، ۲۲ هزار نفر مشمول اجرای این طرح می شوند.

وی اضافه کرد: این وام بین چهار تا پنج میلیون تومان، بدون کارمزد و سود، بدون نیاز به حضور در بانک و ارائه ضامن است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: افرادی که این وام را دریافت خواهند کرد، فقط برای احراز هویت به بانک مراجعه می کنند و می توانند بر حسب میزان حقوق دریافتی بین چهار تا پنج میلیون تومان وام بدون سود با زمان بازپرداخت ۳۶ ماهه دریافت کنند.

محمودیان اظهار کرد: همه این ۲۲ هزار نفر به تدریج و پس از انجام مراحل اداری، از این وام برخوردار خواهند شد که اقساط وام هم از حقوق آنان کسر می شود.

وی همچنین با اشاره به اعمال افزایش ۴۰ درصدی در حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: همچنین از اواخر امسال، بیمه تکمیلی مستمری بگیران که از مطالبات مهم آنان بوده، در این استان هم پس از استان های آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر که در این صندوق بیمه شوند، نیازی به بیمه اجباری مجدد در دیگر سازمان های بیمه گر ندارند، افزود: در این خصوص مشکلاتی در اجرا وجود داشته که امیدواریم با همراهی سازمان های بیمه گر رفع شود.

در حال حاضر ۱۵۶ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد، حدود ۲۲ هزار نفر طی کمتر از ۶ ماه گذشته تحت پوشش این صندوق درآمده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: