پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
وزیر فرهنگ در حاشیه هیت وزیران؛
عجب شیر پرس - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممنوع الخروجی یک روند قضائی دارد و برخی از هنرمندان یا در اجتماعی شرکت کردند یا کار خلاف قانونی از سوی آنها رقم خورده است که ارتباطی به کار هنری آنها ندارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک جنبه مهم برگزاری جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره فیلمی در دنیا مانند جشنواره فیلم فجر ما مردمی نیست.

وی عنوان کرد: مردم در جشنواره فیلم فجر حضور دارند، انتخاب می‌کنند و با حضور وسیع خود به جامعه نشاط می‌بخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با شایعه تحریم جشنواره فجر گفت: قبلاً هم گفته شده است که این مساله مربوط به چند رسانه مزدور و خارج نشین است که حیات و مماتش در این کار است.

اسماعیلی اضافه کرد: هنرمندان ما با شوق و شور در صحنه هستند. از این هفته پیش فروش فیلم‌های جشنواره آغاز خواهد شد و برآورد همکاران ما این است که باید سالن‌ها را افزایش دهیم که در حال انجام است و بخش‌های جانبی و جایزه‌های جانبی نیز فعال شده است.

وی در خصوص ممنوع الخروجی برخی از هنرمندان گفت: ممنوع الخروجی یک روند قضائی دارد و ما در وزارت فرهنگ وظیفه خود دانستیم از هنرمندانی که دچار مشکل شدند حمایت کنیم. برخی از آنها در اجتماعی شرکت کردند یا کار خلاف قانونی رقم خورده است که ارتباطی به کار هنری آنها نداشته و اقدام قضائی انجام شده است و قضائی با آنها برخورد می‌شود.

وزیر فرهنگ افزود: ما اینها را خانواده فرهنگ و هنر می‌دانیم و در حد امکان تلاش می‌کنیم مشکل آنها حل شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: