شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:بررسی برنامه هفتم توسعه وقت دولت و مجلس را می گیرد می توان با تمدیدیکساله برنامه ششم لایحه بودجه ۱۴۰۲ را ذیل این برنامه بررسی و تصویب کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد تقی نقدعلی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: مجلس با تصویب قانونی ۱۰ بندی تکالیفی را برای دولت در بودجه نویسی مشخص کرد که عمده این تکالیف شفافیت، رفع تبعیض، رفع تمرکز در توزیع بودجه و پرداختن به مناطق محروم است این اصول باید در بودجه ریزی مورد توجه دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت باید از حبابی کردن بودجه بپرهیزد گفت:حبابی شدن بودجه ضرر زیادی برای کشور به همراه دارد باید تلاش کنیم بودجه واقعی و بر مبنای شرایط پیش رو و نیازهای اساسی و اولویت دار مردم تصویب شود که معیشت آنها آسیب نبیند.

نماینده مردم خمینی شهر اضافه کرد: کسری بودجه جز دامن زدن به افزایش نقدینگی دستاوردی ندارد باید دولت به گونه‌ای بودجه را تدوین و اجرایی کند که نقدینگی‌های سرگردان به نوعی ساماندهی شوند و بتواند در رونق تولید تاثیر گذار باشد.

نقدعلی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه بیان داشت:معتقدم نباید اصرار زیادی برای تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه وجود داشته باشد چون برنامه هفتم تنظیم نشده و قرار است بودجه ذیل برنامه بررسی شود اگر بخواهیم با عجله این برنامه تدوین و تنظیم شود نمی‌تواند دستاورد مثبتی برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد:در مجلس گذشته اصرار بر ارائه برنامه ششم بود و دولت وقت با اکراه برنامه را تدوین کرد، اما آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان می دهد برنامه ششم توسعه چندان اجرایی نشده است بنابراین در این شرایط بررسی برنامه هفتم وقت دولت و مجلس را می گیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی تصریح کرد:معتقدم اگر دولت در این شرایط نمی‌تواند برنامه هفتم را تدوین کند، برنامه ششم برای یکسال دیگر تمدید شودو لایحه بودجه هم ذیل این برنامه بررسی و تصویب شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: