يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
عجب شیر پرس - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر استان یزد گفت: ۳۰ قنات در سراسر استان با کار جهادی به چرخه طبیعت بازگشتند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ مورد بازدید قنوات در سراسر استان یزد از جمله اردکان، ابرکوه، مهریز، تفت، بافق، بهاباد، خاتم، اشکذر، زارچ و... داشتیم که همه آن‌ها کارشناسی شده و در مورد مشکلات و موانع آن جلسات متعددی برگزار کردیم.

او افزود: در حال حاضر ۳۰ مورد از قنوات سراسر استان با مواردی از جمله پیشه کارکنی، طوقه گذاری، ریزش برداری، لایروبی و...، احیا شده یا بازسازی شده و دوباره به چرخه طبیعت بازگشتند. برای ۵۴ قنات نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار داشتیم.

اسلامی تصریح کرد: وظیفه سپاه الغدیر برای احیای قنات و مبارزه با تنش آبی بیش از آنکه عملیاتی باشد جنبه ریل گذاری، تسهیلگری، حل اختلافات، جلب اعتماد مردم و.. دارد که در این راستا سعی کردیم در نقاط مختلف استان مشارکت مردم، خیرین، بهره برداران، فرمانداران و جهاد کشاورزی را به همراه داشته باشیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد ادامه داد: متخصصان خوبی در این قرارگاه وجود داشته که فعالیت احیای قنات را به خوبی رصد می‌کنند و بر این باوریم که مردم روستا باید در شرایط مطلوب از آب قنات بهره‌مند شوند.

اسلامی خاطرنشان ساخت: آب اکثر این قنوات برای کشاورزی بوده و موارد محدود نیز در برخی روستا‌ها برای آشامیدن استفاده می‌شود. البته هیچ توقفی برای احیای قنات وجود ندارد و مقنی‌ها و گروه‌های جهادی نیز در حال حاضر که در زمستان قرار داریم، مشغول به کار هستند. یکی از سازمان‌هایی که ارتباط خوبی با هم داریم سازمان بسیج سازندگی است که در هر شهرستان نماینده دارد.

او با اشاره به فرموده رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئله مهم مردم استان یزد آب است، گفت: دولت نیز اقدامات موثری برای کم کردن دغدغه مردم نسبت به آب انجام داده و سپاه الغدیر هم اکنون اقدام به آبرسانی به ۵۸ روستا کرده و قصد دارد تا پایان سال تمام ۸۴ قنات را احیا کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: