دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
عجب شیر پرس - مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان میوه ذخیره شده برای نوروز ۱۴۰۲ را ۲۵۰ تن اعلام کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌بخش شجاعی گفت: میزان ۵۰ تن سیب قرمز، ۵۰ تن سیب زرد و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد ذخیره شده است که همزمان با تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ با ۱۰ درصد تخفیف زیر قیمت بازار توزیع خواهد شد.

او افزود: دستورالعمل توزیع میوه شب عید از سازمان مرکزی ابلاغ شده و این استان نیز مطابق این دستورالعمل و اختیارات و مفاد آن زیر نظر سیاست‌های کلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت اقتصادی استانداری اقدام خواهد کرد.

شجاعی در خصوص کاهش میزان عرضه میوه شب عید، می‌گوید: همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و کاهش مصرف و همچنین مازاد بودن میوه شب عید در سال‌های قبل دلیل کاهش این میزان بوده تا دولت متوجه ضرر و زیان نشود.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر ساله در این طرح مقدار زیادی از میوه‌ها، خریداری نداشت و عملا مازاد بود.

شجاعی اضافه کرد: توان و سود تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی نیز مهم است و تشکل‌ها و دولت نباید ضرر و زیانی ببینند.

این مقام مسئول گفت: هر ساله هزینه‌های طرح توزیع میوه شب عید را دولت پرداخت می‌کرد، اما امسال همه هزینه‌ها و مسئولیت‌ها با اتحادیه‌ها و بخش خصوصی است که تصمیم گرفته شد با یک نگاه واقع‌گرایانه و لحاظ توان مالی و اجرایی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی این طرح اجرا شود.

شجاعی در مورد تعیین قیمت میوه و تخفیف ۱۰ درصدی می‌گوید: برخی شاید برداشت اشتباهی داشتند، زیرا که کمیته راهبری تصمیم گرفته در زمان شروع این طرح، قیمت میوه ۱۰ درصد زیر قیمت بازار باشد و قیمت مشخصی تعیین نشده است.

او افزود: هدف سازمان جهاد کشاورزی از اجرای این طرح، تنظیم بازار میوه در این ایام است و کمیته راهبری به چنین تصمیمی رسیده و هر جا لازم باشد برای رفاه مردم و دسترسی آن‌ها به میوه باکیفیت و قیمت مناسب تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: