شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛
عجب شیر پرس - دولت مادران دارای ۳ فرزند یا بیشتر را حداقل به مدت ۷ سال و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌ دهد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مادران ساکن در روستا و عشایر که خانه دار و دارای ۳ فرزند یا بیشتر باشند حداقل ۷ سال تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و دولت حق بیمه آنان را به طور کامل پرداخت می‌کند.

او افزود: این مادران نباید بیمه پرداز سایر بیمه‌ها مانند تأمین اجتماعی و صندوق بازنشسته کشوری باشند و با بالاترین سطح درآمدی بیمه می‌شوند.

اسدی بیان کرد: دولت به ازای فرزند چهارم و پنجم دو سال به این مدت اضافه می‌کند و مادران دارای ۴ فرزند به مدت ۹ سال و مادران دارای ۵ فرزند به مدت ۱۱ سال رایگان بیمه می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: جهت تحقق این ماده کارگروهی شکل گرفت و پس از انجام جلسات مختلف برای سال ۱۴۰۱ تأمین اعتبار به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که آیین نامه اجرایی آن هنوز مصوب نشده است که بلافاصله پس از ابلاغ بحث اجرا را شروع می‌کنیم.

او ادامه داد: در مرحله اول استعلام از ثبت احوال ۶۷ هزار بانوی بین ۱۸ تا ۵۰ سال در استان می‌توانند مشمول این طرح شوند، اما پس از ابلاغ اعتبارات باید استعلام به روز گرفته شود.

اسدی گفت: شناسایی زنان روستایی و عشایر از سوی ثبت احوال و شرکت تعاونی‌ها و کارگزاران صندوق که در دهیاری‌ها حضور دارند و رابطه تنگاتنگی با جامعه هدف دارند، انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: بانوانی که سرپرست خانوار بوده اند و قبلا با ازدواج آن‌ها مستمری که از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌گرفتند قطع می شد، اکنون در جهت قانون حمایت از خانواده این مستمری قطع نمی‌شود.

او اظهار کرد: در بیمه‌ها مهمترین بحث، تأمین اعتبار است و برای سال آینده ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده ایم که امیدواریم مصوب و اجرایی شود.

اسدی بیان کرد: تا زمان تأمین اعتبار ما زمان از دست می‌دهیم و تمامی مادرانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند از همین الان تحت پوشش بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر قرار بگیرند، ولی سهم دولت برایشان محفوظ می‌ماند و به محض شروع طرح ادامه بیمه خود را بر اساس قانون ادامه می دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: با شروع اجرای طرح، حتی بدون مراجعه مادران هم ما می توانیم برایشان در این طرح ثبت نام کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: