دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
رییس بنیاد مسکن مطرح کرد:
عجب شیر پرس - اکبر نیکزاد با اشاره به اینکه نهضت مسکن ملی توسط مردم می تواند به شکوفایی برسد گفت: مدیریت مردم در بخش ساخت و ساز موفق عمل کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، خود مالکی طرحی است که در نهضت ملی مسکن عملی شده است و به گفته کارشناسان این طرح می‌تواند در ساخت و سازهای مسکن کمک بزرگی به نهضت مسکن ملی باشد.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن درخصوص ساخت و ساز نهضت ملی مسکن توسط مردم گفت: در خصوص ساخت و ساز هر جا مسکن را مردم به تنهایی شروع به ساخت و ساز کردند موفق بوده اند و مدیریت بهتری داشتند. وقتی یک زمین و یک ملک را شخصی دارد و می‌تواند بدون دخالت ساخت و ساز کند موفق بوده است چرا که ساخت و سازهای مشارکتی سخت است و چرا که هماهنگ بین چند نفر سخت است.

خود مالکی در روستاها موفق بوده است

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز مسکن در روستاها خود مردم این کار را انجام می‌دهند می‌بینید که موفق بوده اند و البته هر شهری که زمین داده شده است ساخت ساز انجام شده و هیچ مشکلی نداشته است اما در شهرهای بزرگ نمی‌توان کار را به دست مردم چرا که زمین مردمی به اندازه کافی برای ساخت نهضت ملی وجود ندارند که بخواهند ساخت و ساز انجام دهند بنابراین این طرح خودمالکی بیشتر در شهرهای کوچک و روستاها امکان پذیر و موفق بوده است.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص ساخت و ساز در شهری مثل تهران گفت: در تهران مسکن سازی توسط افراد در شهرک‌های جدید و اطراف تهران صورت می‌گیرد البته ساخت ساز یک طبقه به دست مردم انجام می‌شود به طور مثال در قم، شیراز و چهارمحال بختیاری ساخت و سازها صورت می‌گیرد و محوریت اصلی این ساخت و سازها مردم هستند.

تحریم‌ها مربوط به ساخت و ساز نمی‌شود

اکبر نیکزاد در ادامه راهکاری برای شتاب زدگی در طرح نهضت مسکن ملی گفت: طرح نهضت مسکن ملی به مرور در حال جان گرفتن است با توجه به اینکه مرحوم قاسمی در حال آماده سازی زیرساخت‌ها بوده است و زمین‌های دولتی برای ساخت و سازها آماده شده است اما باید دستگاه‌های مسؤول مانند بنیاد مسکن، وزارت نیرو، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دست به دست هم دهند تا کار ساخت و ساز تسریع پیدا کند چرا که هرکدام از این مسؤولین کارش را درست و به موقع انجام ندهد این مسکن سازی به تعویق خواهد افتاد در این میان مردم هستند که متضرر خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در پایان باید گفت که خوشبختانه در بحث طراحی و اجرا نیروهای متخصص در کشور وجود دارد همچنین مصالح و تجهیزات مرود نیاز ساخت وساز در ایران تولید می‌شود و مربوط به تحریم‌ها نخواهد شد بر این اساس با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان به ساخت وساز در کشور تسریع بخشید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: