شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: LPG هنوز در آیین‌نامه سوخت حمل‌ونقل کشور وارد نشده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در زمان حاضر حدود ۱۰۰ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کنیم و همین میزان هم مصرف بنزین داریم، یعنی تولید و مصرف سربه‌سر است.

به گفته او: در حال حاضر ناترازی در بخش بنزین نداریم، اما باید مصرف افسارگسیخته بنزین مدیریت شود، در حالی که خودرو‌ها در جهان به‌طور متوسط به‌ازای پیمایش هر صد کیلومتر، ۴ لیتر بنزین می‌سوزانند، خودرو‌های ما به‌طور متوسط ۱۰ لیتر مصرف بنزین دارند، که این رویه باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در کشور هیچ بنزینی با اکتان زیر ۸۷ توزیع نمی‌شود.

وی ادامه داد: ناتراز‌ی در گاز داریم و باید به مدیریت مصرف توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: آلودگی هوا به حجم زیاد گاز و تراکم کلانشهرها، مصرف بالای گاز و بنزین بر می‌گردد.

او در پاسخ به اینکه آیا LPG به سبد سوخت حمل و نقل کشور اضافه می‌شود، گفت: LPG هنوز در آیین نامه سوخت کشور وارد نشده است.  

سالاری با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها بنزین تولید نمی‌کنند، گفت: کیفیت ریفورمیت تولیدی در پتروشیمی‌ها با پالایشگاه‌ها یکسان است.

مدیرعامل  شرکت  پخش  فرآورده‌های نفتی کشور گفت: به هیچ عنوان برای تامین بنزین مورد نیاز کشور، کیفیت آن پایین نیامده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: