پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
فرهنگی:
عجب شیرما - عضو هیأت رئیسه مجلس،گفت: لایحه برنامه ششم توسعه در صورت ارسال دولت، در نشست روز دوشنبه هفته آینده مجلس اعلام وصول می‌شود.

به گزارش عجب شیرما: محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به برنامه دولت برای ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس، گفت: در صورتی که لایحه دولت آماده باشد، این لایحه در نشست روز دوشنبه هفته آینده مجلس اعلام وصول می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می‌رسد که از زمان ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس تا ارجاع به صحن علنی مجلس، حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

فرهنگی ادامه داد: نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه برنامه ظرف پنج روز پیشنهادهای خود درمورد کلیات و جزئیات برنامه را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارائه کنند، همچنین کمیسیون‌های تخصصی مکلفند حداکثر ده روز نسبت به بررسی مفاد برنامه شامل مواد، تبصره‌ها، جداول و ضمایم و نیز پیشنهادهای نمایندگان اقدام و گزارش خود را به کمیسیون تلفیق رسیدگی‌کننده ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون تلفیق موظف است پس از پایان مهلت مذکور به گزارش های کمیسیون های تخصصی و کلیات و جزئیات برنامه و پیشنهادهای نمایندگان حداکثر ظرف سه هفته رسیدگی و گزارش نهائی خود را به مجلس ارائه کند.

فرهنگی افزود: پس از ارائه گزارش نهایی کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس و تصویب کلیات این لایحه در صحن، بر اساس آیین نامه داخلی مادامی که لایحه برنامه در صحن مجلس مورد بررسی است، مجلس نطق نخواهد داشت و هیچ طرح یا لایحه‌ای جز طرحها و لوایح سه‌فوریتی و نیز تحقیق و تفحص، استیضاح و رأی اعتماد در دستور قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی دولت اعلام کرد که احکام دائمی برنامه ششم توسعه در دولت تهیه شده و در اولین جلسه مجلس که احتمالا یکشنبه آینده است تقدیم مجلس می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: