جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
عجب شیر پرس - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از پرداخت ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی از سوی بانک‌های عامل خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال، طرح‌های مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری در اولویت تکمیل قرار گرفته و با توجه به نیاز استان به توسعه و پیشرفت و محدودیت فصل کاری سعی بر جذب منابع و تکمیل طرح‌ها در کوتاهترین زمان است.

وی ضرورت توزیع اعتبارات و منابع در استان را یادآور شد و گفت: با وجود تحریم‌ها و محدودیت منابع برای تکمیل طرح‌ها در چندین نوبت افزایش اعتبارات پیش بینی شده و سعی می‌شود با تامین اعتبارات لازم، تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان در اولویت قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات را در سال مالی ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال منابع برای تکمیل طرح‌های راه، راه آهن، سدها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های پایاب هزینه شده است.

شایقی تامین آب آشامیدنی را در افق ۲۰ تا ۳۰ ساله از دیگر برنامه‌های اساسی استان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود برای جلوگیری از هدررفت منابع طرح‌های آبیاری مدرن با سرعت در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه امسال سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است افزود: در توزیع منابع با در نظر گرفتن شاخص محرومیت، پنج درصد اعتبارات و منابع استان به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند تا بخش عظیمی از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به ثمر بنشیند.

شایقی مهمترین اولویت تکمیل طرح‌ها را در این شهرستان سد گیوی و پایاب آن بیان کرد و گفت: سه هزار هکتار از اراضی با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.

وی افزود: برای این طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای طرح با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.

شایقی بیان کرد: سد گیوی که از سال ۸۴ شروع شده در سال ۹۶ به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا اراضی حاصلخیز این منطقه زیر کشت محصولات آبی برود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: