جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
عجب شیر پرس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است که بیشتر آنها افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، پژمان عقدک روز دوشنبه افزود: این بیماران بیشتر افراد مبتلا به قند خون، فشار خون و انواع سرطان یا افراد دارای اضافه وزن هستند که به‌دلیل شرایطی که دارند زمینه ابتلا به کرونا و بدحال شدن آنها نسبت به دیگران بیشتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد بستری های کرونایی در استان اصفهان به ۳۰ تا ۴۰ نفر کاهش یافته است، اظهار داشت: روند آمار کرونا همچنان نزولی است و پیش بینی می شود تا حدود یک ماه آینده هم به همین منوال باشد.

عقدک اضافه کرد: اما از اواخر دی ماه احتمال افزایش ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته جاری تاکنون دراین استان صفر بوده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته پس از یک ماه که مرگ و میر ناشی از کرونا در استان صفر بود، فقط در آمار مورخ ۲۲ آذر، یک مورد قطعی فوتی داشتیم.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ در این هفته در استان اصفهان هشت شهرستان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

عقدک همچنین درباره شرایط بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان و اظهارات مسوولان آن مبنی بر بالا بودن تعداد مراجعان و تکمیل ظرفیت تخت ها، توضیح داد: استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت فقط یک بیمارستان مرجع کودکان دارد و اینکه تخت های آن در شرایطی مانند اوج گیری بیماری آنفلوآنزا، پر شود، مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه بیمارانی از استان های همجوار نیز به این بیمارستان ارجاع می شوند، اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) هنوز در حال اجراست اما با توجه به حجم مراجعان به این بیمارستان بنظر می آید اگر این طرح هم به بهره برداری برسد در مدت چند ماه، تخت های آن هم پُر می شود.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که یکی از گروه های هدف و بسیار آسیب پذیر از آنفلوآنزا، کودکان هستند بنابراین در دوره ای که با اوج گیری این بیماری مواجه می شویم افزایش تعداد بیماران کودکان در این زمینه، امری طبیعی است و اگر کودکان بیماری زمینه ای یا ناهنجاری قلبی یا ریوی داشته باشند، گرفتاری آنها به این بیماری و عوارض آن بیشتر می شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا تاریخ ۲۷ آذر، ۳۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که پنج نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در استان اصفهان از اسفند سال ۹۸ تا کنون ۵۱۶ هزار نفر بطور قطعی به این بیماری مبتلا شدند که از بین آنها ۱۲ هزار جان باختند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: