جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت:مناطق روستایی و شهری چهار شهرستان‌ شهرکرد، بروجن، سامان و بن به صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی شده است و بدین ترتیب در مناطق سبزرنگ گازرسانی کشور قرار دارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جهانبخش سلیمیان روز دوشنبه افزود: مناطقی که بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی آن از گاز طبیعی بهره‌مند باشد از لحاظ گازرسانی، سبز محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی ۴۳ شهر استان به شبکه گازرسانی متصل شده است اما از آنجا که با احداث طرح‌های جدید مسکن‌سازی نظیر نهضت ملی مسکن مشترکان جدیدی به تعداد متقاضیان اتصال به خطوط گازرسانی اضافه می‌شوند از همین رو این شاخص را همواره ۹۹.۵ درصد اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی را ۹۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع جمعیت روستایی و شهری بهره‌مند از گاز طبیعی ۹۶.۱۰ درصد است که ۱.۱۰ درصد نسبت به شاخص استان‌های سبز بالاتر است.

سلیمیان با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، قطع گاز به سبب افت فشار وجود ندارد، اظهار داشت: این استان به سبب اینکه در مسیر خطوط گازرسانی قرار دارد هیچگاه با افت فشار روبرو نمی‌شود اما چنانچه در مصرف گاز صرفه‌جویی نشود احتمال قطعی گاز وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه گاز بهای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان رایگان است، خاطرنشان کرد: ۳۷ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی استان در سالجاری پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که در قبال آن هیچ هزینه‌ای پرداخته نشده و اریگان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری یکی از اقدامات شاخص این شرکت را پوشش بیمه حوادث مشترکان اعلام کرد و گفت: شرکت گاز به نیابت از مشترکان مبلغی را به عنوان حق بیمه از قبض‌های گاز پرداخت می‌کند که چنانچه در هریک از واحدهای مسکونی و تجاری حادثه‌ ناشی از گاز شکل گیرد بیمه آن خسارت را جبران می‌کند.

سلیمیان افزود: بدین ترتیب برای مشترکان شهری ۲۰۰ تومان و برای مشترکان روستایی ۱۰۰ تومان و برای واحد تجاری شهری یک هزار تومان و برای واحدهای تجاری روستایی ۵۰۰ تومان حق بیمه در قبض‌های گاز درنظر گرفته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: