شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
عجب شیر پرس - مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:این سازمان از ابتدای اجرای طرح دارویار در استان ماهانه حدود ۷۵ میلیارد تومان در قالب طرح دارویار به داروخانه‌های طرف قرارداد هزینه پرداخت می کند که قبل از اجرای این طرح میزان پرداختی مبالغ دارو به داروخانه‌ها ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر علی رضازاده روز چهارشنبه افزود: براساس این طرح مقرر شده یارانه دارو به‌صورت مستقیم به سازمان‌های بیمه‌گر و از جمله سازمان تامین‌ اجتماعی پرداخت شود و سازمان برنامه و بودجه با همکاری سازمان تامین‌ اجتماعی یارانه داروهای خارج از پوشش بیمه‌ای را پرداخت می‌ کند.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی پای کار اجرای طرح دارویار است ادامه داد: در قالب این طرح، ارز دولتی برای تولید دارو حذف و ارز آزاد به شرکتهای دارویی تعلق می‌گیرد بنابراین داروخانه دارو را به صورت آزاد خریداری می‌کند اما فروش دارو به بیمه‌شدگان به نرخ دولتی است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تفاوت این ۲ قیمت را بیمه‌ها و دولت به داروخانه پرداخت می‌کنند به این ترتیب هیچ فشار اقتصادی به مردم وارد نمی آید.

رضازاده تصریح کرد: البته این پرداخت مابه التفاوت بار مالی تامین اجتماعی را سه برابر کرده است اما همچنان با هدف حمایت از مردم در حال اجرای طرح هستیم.

وی اضافه کرد:این طرح از تیر ماه اجرا شده است و طی پنج ماه گذشته هیچ مشکل خاصی در اجرای این طرح نداشته‌ایم و در این رابطه پرداخت به داروخانه‌ها از سوی تامین اجتماعی کاملا به موقع بوده به طوری که تا پایان آبان ماه پرداخت کامل به داروخانه‌ها انجام شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح دارویار یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل می‌شود و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد. این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای صورت می‌گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: