جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
معاون استاندار خراسان جنوبی:
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کسری تولید گاز و افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی باید امکان استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی استان فراهم شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه درباره مشکل واحدهای تولیدی در فصل سرما برای استفاده از گاز به رسانه‌ها اعلام کرد: مصرف روزانه گاز در استان خراسان جنوبی حدود ۱۰ میلیون مترمکعب است که ۵۰ درصد آن در بخش خانگی و ۵۰ درصد دیگر در واحدهای تولیدی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نشان دهنده مصرف زیاد گاز در واحدهای تولیدی است گفت: یکی از مهمترین نکات در این زمینه استفاده از سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سوخت جایگزین را دولت فراهم می‌کند افزود: در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید زمینه استفاده از سوخت جایگزین فراهم شود و براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت برای تامین سوخت جایگزین واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مشکل خاصی ندارد.

وی گفت: هرچه افراد میزان مصرف گاز در بخش خانگی را کاهش دهند، زمینه برای فعالیت واحدهای تولیدی استان بیشتر فراهم می‌شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مصرف انرژی به همه دستگاه‌ها باید میزان دما در ادارات روی ۱۸ درجه نگاه داشته شود و شرکت گاز آمادگی دارد نسبت به عایق‌بندی موتورخانه‌های ادارات و بخش‌های خصوصی به شکل رایگان اقدام کند.

وی افزود: مردم با توجه به کسری تولید گاز لازم است مصرف خانگی را به‌خوبی مدیریت کنند تا در فصل سرما با مشکل قطع گاز مواجه نشویم و همه هم‌استانی‌ها از گاز بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت با تامین گاز در بخش خانگی است گفت: با این وجود مردم باید از مصرف بی‌رویه گاز در فصل سرما خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نیز هفته گذشته از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خبر داد و از مشترکان درخواست کرد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

رحمان محمودی همچنین گفت: مطابق بخشنامه صرفه‌جویی سازمان‌ها، ادارات، نهادها و دستگاه‌های دولتی باید در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام شود و افراد در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل، سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: