جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اهواز :
عجب شیر پرس - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: سهم خوزستان از عوارض آلایندگی بر مبنای رای دیوان عدالت اداری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که تا کنون ۶۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت و همچنان این استان۲۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر طلب دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی مدد هاشم پور روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و هشتمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با انتقاد از عدم پرداخت عوارض آلایندگی شرکت های آلاینده خوزستان در سال جاری گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی و صنعتی که به تشخیص سازمان محیط زیست استانداردهای محیط زیست را رعایت نمی کنند باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون باید تا فروردین ماه امسال کارگروهی ملی برای تعیین عوارض تشکیل می شد افزود: عوارض آلایندگی تا پیش از این معادل یک درصد فروش شرکت ها تعیین شده بود که در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، این کارگروه مسوول تعیین عوارض به میزان ۰.۵، یک و یا ۱.۵ درصد فروش شرکت ها شده است.

هاشم پور گفت: تبصره سه این قانون سازمان محیط زیست را مکلف کرده است که حداکثر تا تیرماه سال جاری پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده را ایجاد و امکان دسترسی برخط به داده های این پایگاه اطلاعاتی فراهم شود که تا کنون نه تنها این کارگروه تشکیل نشده بلکه این پایگاه داده نیز تا کنون ایجاد نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: صنایع آلاینده در محدوده اهواز و خوزستان به بهانه تشکیل نشدن کارگروه و ایجاد نشدن پایگاه اطلاعاتی، ۹ ماه است که از پرداخت عوارض آلایندگی خودداری کرده اند.

هاشم پور گفت: پرداخت نکردن عوارض آلایندگی که حق شهروندان اهوازی است، موجب خلل در ارایه خدمات شهری در این شهر می شود که به همین دلیل از استاندار خوزستان می خواهیم واحدهای آلاینده را مکلف به پرداخت علل الحساب معادل یک درصد فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی مانند گذشته کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: شهریور ماه سال جاری معاون عمرانی استانداری طی نامه ای به مدیرکل امور مالیاتی خوزستان واریز یک درصد از فروش خود به عنوان علل الحساب عوارض آلایندگی پرداخت کنند که سازمان امور مالیاتی اقدامی برای عملی کردن این موضوع نکرده است.

وی گفت: اداره کل امور مالیات طبق قانون مکلف است هر سه ماه یکبار میزان وصول و توزیع عوارض آلایندگی را به طور شفاف اعلام کند که تا کنون از این کار امتناع کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: