پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۱۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای خودکفایی تولید گوشت مرغ این استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید محمدرضا سیدحسینی با اشاره به استقبال گسترده بخش خصوصی در زیربخش‌های کشاورزی اظهارداشت: بخش خصوصی در ۳۶۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار در سطح ۲۶ شهرستان استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال استان تولید می‌شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.

حسینی بیان کرد: برای تحقق طرح خودکفایی به تولید گوشت تا به امروز مجوز موافقت اصولی احداث ۶۰۰ واحد مرغداری جدید که از این میزان ۳۴۰ واحد مرغ گوشتی و ۱۹ واحد مرغ تخمگذار با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست احداث است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ کشور با مدیریت اتحادیه مرغداران انجام گیرد و دست اندرکاران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: