يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
عجب شیر پرس - مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۹۵۶ پرونده مالیاتی به ارزش افزون بر ۴۹ میلیارد ریال برای خودروهای لوکس در استان تشکیل شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مصطفی فعله گری روز دوشنبه با اشاره به اینکه این پرونده ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و تاکنون آمار مربوط به سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان امور مالیاتی به استان اعلام نشده است، اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۲۱۰ پرونده بسته شده به عبارتی مالیات این خودروها به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه ۱۰۰ پرونده هم هنوز مالیات تعیین شده را پرداخت نکرده اند، افزود: صاحبان این پرونده‌ها نسبت به میزان مالیات اعلام شده اعتراض داشتند به همین دلیل این موارد به کمیسیون هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع داده شده است و تعیین تکلیف آنها هم بستگی به رای این کمیسیون دارد.

فعله‌گری با اشاره به اینکه مابقی پرونده‌ها هم در دست اجرا و ابلاغ است، گفت: خودروهای با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال جزو خودروهای لوکس محسوب شده و مشمول پرداخت مالیات می شود.

وی به نحوه شناسایی این خودروها اشاره کرد و یادآور شد: سازمان امورمالیاتی با استعلام از پلیس راهور اقدام به شناسایی دارندگان خودروهای لوکس می کند.

صدور استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ در کردستان الکترونیکی شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه امسال همه مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید، تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار به طور الکترونیکی انجام می شود.

فعله‌گری با اشاره به اینکه ارسال استعلام غیر الکترونیک(فیزیکی-کاغذی)، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت است، افزود: از طریق این سامانه، پاسخ به استعلام‌ها بدون هرگونه دخالت انسانی و به‌ طور خودکار انجام و در سریع‌ترین حالت ممکن صادر و به دست مودیان مالیاتی می رسد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های جدید الکترونیکی و هوشمندسازی موجب تحقق سیاست های دولت مردمی در بهبود خدمات رسانی است، گفت: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صدور مجوز منوط به داشتن تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان ادامه داد: چنانچه متقاضی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام کرده باشد، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری و به طور سیستمی و برخط صادر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: درخواست ‌ها، پاسخ ها، فهرست بدهی ‌ها و گواهی‌ های صادره مرتبط با موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌ های مستقیم برای مودیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir قابل مشاهده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: