شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
عجب شیر پرس - موضوع نایاب شدن اسپری های تنفسی در جیرفت صحت ندارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران فارس، در پی گزارش شهروند خبرنگار مبنی بر نایاب شدن اسپری‌های تنفسی و دردسر‌های آن برای بیماران جیرفت موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پیگیری کردیم.  

ابراهیم محمدی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کمبود اسپری در داروخانه‌های شهرستان جیرفت، همچون سایر نقاط کشور وجود دارد؛ اما اینکه عنوان شود کلا موجود نیست و نایاب شده است، این موضوع صحت ندارد. 

او با بیان اینکه قبلا در شهرستان جیرفت، ۴ تا ۵ داروخانه بود؛ ولی هم اکنون ۳۰ داروخانه وجود دارد، افزود: براساس سهمیه‌ای که هر داروخانه دارد، به همان میزان داروی اسپری‌های تنفسی را در اختیارشان می‌گذاریم و مردم می توانند برای دریافت دارو به غیر از داروخانه های قدیمی و موجود در خیابان های اصلی  به داروخانه های جدید و موجود در خیابان های فرعی نیز مراجعه کنند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه در گذشته بیماران با مراجعه به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک، دارو دریافت می‌کردند، بیان کرد: چند ماهی است که طبق قانون، دیگر دارو بدون نسخه پزشک به بیمار تحویل داده نمی‌شود.

او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی طرح‌های نظارتی خود را بر داروخانه‌ها بیشتر کرده است تا حقی از مردم ضایع نشود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: