يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
استاندار گیلان :
عجب شیر پرس - استاندار گیلان با نزدیکی شب یلدا خواستار افزایش نظارت ها بر بازار شد و گفت : باید با نظارت بیشتر بر بازار و کنترل کیفیت اقلام عرضه شده، بازار را برای مردم امن ونرخ ها را متعادل ومنصفانه کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اسدلله عباسی صبح دوشنبه در جلسه کمیته تنظیم بازار استان گیلان با بیان اینکه مردم نباید از قیمت ها ناراضی باشند، اظهار داشت: با نزدیک شدن به شب یلدا همه سازمان‌ها باید پای کار باشند و بر عرضه محصول باکیفیت با نرخ مناسب کنترل داشته باشند و کیفیت فدای کمیت نشود.

وی با تاکید بر تشدید نظارتها بر عملکرد تولید کننده و عرضه کننده، گفت : قرار نیست عده ای در این ایام فرصت طلبی کرده و عرصه را بر مردم تنگ کنند باید با ایجاد کمیته اقدام مشترک نظارت را ادامه دهید تا مردم در این شب شاد باشند.

وی افزایش ۲ برابری قیمت تخم مرغ در استان را دور از انصاف دانست و افزود : محال است تولید، توزیع، عرضه و تقاضا تنظیم شود ومصرف کننده راضی نباشد باید واسطه ها را حذف کرد تلاش ما نیز بر این است که واسطه ها را کم و بازار را باز کنیم.

وی تصریح کرد: گاه در قیمت اقلامی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ شاهد نوسانات قیمت هستیم اما نظارت را شما در دست دارید و باید فاکتور ارائه شده اصلی از غیر واقعی مشخص وبا متخلف برخوردکنید.

استاندار گیلان به برخی تخلف های صورت گرفته در عرضه میوه اشاره کرد و افزود: در مواردی افراد متخلف برای مرکبات تولیدی داخل استان بارنامه استانهای مجاور ارائه می‌دهند که خلاف است‌ روند توزیع و عرضه کالا از مبدا تا مقصد کالا ونرخ گذاری مرکبات نظارت شود.

وی گفت : مردم بر گردن ما حق دارند بخش خصوصی امتیازات زیادی گرفته که به تولید کننده تبدیل شده و حال نباید به حال خود رها شود و جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی باید در این بخش ورود کند.

وی در بخشی دیگراز سخنان خود بااشاره‌ کمبود پول در برهی خودپردازها عنوان‌کرد: در بحث نقدینگی مردم در مراجعه به برخی مطب ها و رادیولوژی ها مجبور به پرداخت نقدی می شوند و بیمار به ناچار باید پول نقد ارائه کند، با توجه به شرایط موجود این امر بار مضاعفی بر خودپرداز بانکها تحمیل می کند که باید این موضوع نظارت جدی تری شود.

عباسی به کمبود خمیر مایه در استان نیز اشاره و بیان کرد : خمیر مایه کالای وارداتی نیست که در کشور وجود نداشته باشد دلیل این کمبود بررسی و فوری رفع شود.

وی با اشاره به کنترل وضعیت نانوایی‌هاس استان هم گفت : کیفیت نان در برخی از نانوایی‌های استان بسیار نامناسب است سرکشی به نانوایی‌ها باید به طور مستمر انجام شود و واحدهایی که عملکرد بهتری دارند مورد تشویق قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: بحث مردمی کردن اقتصاد، کنترل تورم است لذا فرمانداران باید بین مردم و بازاریان مودت ایجاد کنند تا با همراهی با دولت شاهد ارائه قیمت منصفانه در بازار باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: