جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
عجب شیر پرس - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: طرح جهش تولید در سطح ۱۵ هزارو ۷۰۰ هکتار از دیمزارهای این شهرستان اجرا شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، " جواد گودرزی" روز دوشنبه افزود: اجرای طرح جهش تولید در قالب کشت غلات، حبوبات و گیاهان علوفه ای و دارویی در این شهرستان انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری کشت گندم آبی و دیم در سطح ۱۵ هزارو ۲۰۰ هکتار و جو در سطح ۱۸ هزار هکتار اراضی شهرستان صورت گرفت.

وی کشت ۲۰۰ هکتار کلزا و ۲۳۵ هکتار دانه روغنی کاملینا در اراضی دیم و کاشت ۱۶ هکتار گلرنگ در اراضی دیم شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه بخش تولید جهاد کشاورزی عنوان کرد.

گودرزی افزود: در سال زراعی جاری ۲ هزارو ۳۸۰ لیتر کود مایع جهت بذرمال نمودن بذور خودمصرفی گندم در قالب طرح جهش تولید در سطح شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برگزاری ۱۴۳ کارگاه آموزشی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها اجرای طرح های آبیاری نوین(نوار تیپ) در کشت کلزا به میزان ۱۰ هکتار، و ۲ هکتار گندم و جو آبی از دیگر اقدامات انجام شده است.

گودرزی اظهار داشت: برنامه ریزی برای کشت کینوا به میزان ۱۰ هکتار پیگیری و یک هزارو ۴۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی بیمه شده است.

وی ، جذب ۷۰۰ کیلو نخود علوفه ای رایگان جذب یک تن بذر ترتیکاله و توزیع بین کشاورزان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: