شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
معاون اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران:
عجب شیر پرس - معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: از ۸۳ هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار جزو خانوارهایی هستند که زنان سرپرستی آنها را برعهده دارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید موسی عمادی روز دوشنبه افزود: این تعداد خانوار زنان بدسرپرست و بی سرپرست مازندران شامل چهار هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: این خانواده های بدلیل متارکه، اعتیاد و بیماری های اعصاب و روان و دیگر بیمار های سرپرست خانوار که قادر به کار کردن نیست زنان به عنوان سرپرست خانوار قلمداد می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: به این خانوارها بجز تسهیلات مسکن تمامی ۳۶ نوع خدمت حوزه فرهنگی، دانش آموزی، هدیه داماد، هدیه عروس، وام های قرض الحسنه و کارگشایی به آنها داده می شود.

وی افزود: این خانواده ها در یک دوره ۲ تا سه ساله زیر پوشش کمیته امداد و خدمات آن قرار می گیرند و با پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی پس از ایجاد شغل و مستقل شدند از زیر پوشش نهاد خارج می شوند.

عمادی همچنین به زیر پوشش قرار داشتن ۱۴ هزار و ۱۷۳ خانوار مطلقه در کمیته امداد مازندران اشاره کرد و گفت: ۱۷ و یک دهم درصد خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان را خانوارهای مطلقه تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: براساس سیاست کمیته امداد این خانوارها نیز در یک دوره ۲ تا سه ساله زیر پوشش خدمات قرار می گیرند و با دریافت تسهیلات اشتغال و فراهم شدن شغل برای آنها از گردونه خارج می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: ویژه اینکه سرپرستان این خانواده ها افراد زیر ۴۰ سال باشند با هدایت و مشاوره هایی که انجام می شود با پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه استقلال مالی آنها فراهم خواهد شد.

وی توضیح داد: زنانی می توانند به عنوان زنان سرپرست خانواده زیرپوشش کمیته امداد قرار بگیرند که حقوق بگیر و بیمه کارفرمایی نداشته باشند و برای طی مراحل اداری می بایست درخواست خود را در سامانه امداد هوشمند انجام دهند و کارشناسان این اداره کل ظرف یک هفته تا ۱۰ روز پس از بررسی مدارک فرد متقاضی شرایط حمایت یا حمایت نشدن فرد از خدمات امداد را به صورت پیامک به شماره تلفن ارسال می کنند.

عمادی همچنین در خصوص زنانی که همسرانشان به دلیل از کار افتاده هستند نیز گفت: این افراد در صورت داشتن گواهی پزشک مبنی بر بیماری و جزو دهک های کمتر از یک یارانه بگیران باشند می توانند برای دریافت ثبت نام در سامانه امداد هوشمند و دریافت کمک معیشتی و تسهیلات اشتغال اقدام کنند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ۸۳ هزار خانوار به تعداد ۱۴۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: