جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
عجب شیر پرس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: برای ۲۶ استان آسیب دیده از سیل، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که سهم این استان ۱۲۰ میلیارد تومان است و یزد دومین استان کشور در جذب اعتبارات این حوزه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی ملک زاده روز دوشنبه افزود: حجم خسارات استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی قریب به سه هزار میلیارد تومان و در بخش زیرساخت های عمرانی شهری و روستایی قریب به یک هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به کمبود اعتبار در این بخش اظهار داشت: پس از سیل مرداد ماه، وضعیت ایمنی نقاط درگیر کاهش یافته که ضرورت دارد دستگاه ها در این زمینه در کوتاه ترین زمان نسبت به بازسازی زیرساخت ها گام بردارند.

اجرای طرح "۲۴۵ پروژه اضطراری" در یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به اجرای طرح ۲۴۵ پروژه اضطراری در سطح استان اشاره و گفت: در احصا طرح ها، شدت خسارت منطقه، درخواست های مردمی، نظر فرمانداران و مدیران دستگاه ها دریافت شد و بیش از ۷۰ ساعت جهت جمع بندی طرح ها با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران جلسه و بازدید میدانی به عمل آمد.

وی با قدردانی از تلاش های فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه ها و مجموعه ها در جمع بندی این پروژه ها، خواستار دقت ویژه در اجرای پروژه ها شد تا در مخاطرات آینده شاهد کمترین خسارت باشیم.

ملک زاده افزود: تمام شهرهای استان متاثر از خسارت سیل بود که شهرهای یزد و تفت بیشترین حجم خسارات را شاهد بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد همچنین به تخصیص اعتبار بلاعوض و تسهیلات برای جبران خسارت در بخش مسکونی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان واحدهای احداثی از سیل در مراکز شهرها و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه روستایی بصورت بلاعوض به واحدهای احداثی پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص واحدهای تعمیری و خسارت دیدگان بخش معیشتی افزود: در این زمینه نیز برای دو گروه تعمیری و معیشتی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره ۵ و ۷ ساله پرداخت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در خصوص پرداخت این تسهیلات به متقاضیان ادامه داد: این تسهیلات به متقاضیان سیل که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرونده دارند پرداخت می شود و منتظر ابلاغ اعتبار تسهیلات به بانک‌های استان یزد هستیم که امیدواریم هر چه زودتر فرایند ارائه تسهیلات و پرداخت آن صورت گیرد.

سیل مردادماه امسال در سطح استان یزد به ۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد کرد که طبق براوردهای اولیه هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به استان زیان وارد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: