پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:
عجب شیر پرس - مهدی اسلامی گفت: خواسته باید خواسته‌ی کف کارگری از دورافتاده‌ترین شهر باشد و پایین‌ترین راس هرم را باید درنظر بگیریم. همچنین باید واقع بین باشیم و بر اساس شرایط عملیاتی عمل کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، مهدی اسلامی (معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی) در اولین جلسه سراسری کمیته بیمه و درمان گفت: معتقدم صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران و بازنشستگان هستند و ما به عنوان امانتدار امیدوارم به درستی در این دوره عمل کنیم.

وی گفت: ما در همین جلسه قرار بگذاریم که چند مسئله‌ی محدود را تعیین کنیم تا من نسبت به آن‌ها پاسخگو باشم. به هر حال بعد از مدتی می‌آییم و گزارش می‌دهیم که یا کار را انجام دادیم و یا ندادیم، اما مسئله باید مکتوب و محدود باشد. خیلی اوقات پراکندگی تقاضا ما را از اهدافمان دور می‌کند.

اسلامی بیان کرد: خواسته باید خواسته‌ی کف کارگری از دورافتاده‌ترین شهر باشد و پایین‌ترین راس هرم را باید درنظر بگیریم. همچنین باید واقع بین باشیم و بر اساس شرایط عملیاتی عمل کنیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: درمان یک پازل از مجموعه پازل کل سازمان و یک پازل از مجموعه پازل کل رفتار درمانی کشور است. نظام سلامت کشور ما نظام صد درصد سالمی نیست. اگر در گذشته مردم هزینه‌ی کمتری از جیب برای درمان می‌پرداختند امروز این هزینه بیشتر شده است.

اسلامی گفت: ما یک نظام چند ضلعی در سازمان داریم که یک ضلع آن نیروی انسانی است ضلع دیگر بودجه و ضلع دیگر بیمه شده است که ما باید برای هر سه ضلع برنامه ریزی مدونی داشته باشیم. در طول این سال‌ها برنامه‌ی مدون جامعی نداشتیم بلکه تقریبا هر شش ماه یک برنامه داشتیم. آیا می‌شود این‌ها را تجمیع کرد و از آن یک ساختار واحد درآورد؟

وی به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: این طرح، طرح خوبی بود اما نحوه‌ی اجرای خوبی نداشت و مسیر موازی برای آن دیده نشد و بعد جایی که به بن بست رسیدند سازمان تامین اجتماعی را محکوم کردند.

اسلامی گفت: یکی از مسائلی که من در این مدت به دنبال آن بودم، تغییر وضعیت استخدامی پزشکان و پرستاران بود و در حال حاضر این پیشنهاد ما در هیات امنای تامین اجتماعی است و امیدواریم به انجام برسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر ما نظام پرداخت است؛ معتقدم یک تعرفه باید داشته باشیم و با این تعدد تعرفه مخالفم.

اسلامی بیان کرد: اگر ما قانون را انجام بدهیم خیلی از معضلات ما حل می‌شود. تا زمانی که ما قانون الزام داریم بال و پر دادن قانون مفسده تولید می‌کند.

وی گفت: طرح تحول سلامت بدترین طرح در حوزه‌ی درمان بود که به نوعی طرح تحول شرکتهای تجهیزاتی بود و نه طرح تحول سلامت. ما با این طرح از پول بیمه شده این شرکت‌ها را بزرگ کردیم.

اسلامی گفت: به اعتقاد من درمان در گام اول باید یکپارچه شود. اینکه یک مرکز هیات مدیره‌ای یکی دیگر هیات‌امنایی باشد درست نیست، ما باید به نظام واحد تامین اجتماعی برسیم.

معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در مراوداتمان با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه معضلات متعددی داریم. من جایگاه فعلی شورای عالی بیمه را قبول ندارم. در تعیین قیمت دارو و تجهیزات، سازمان بیمه‌گر باید حق رای داشته باشد. ما باید برای جایگاه شورایعالی بیمه تعریف جدیدی داشته باشیم.

اسلامی گفت: بنابراین از نظر من بزرگترین چالش‌های ما اول، حفظ و نگهداری پزشک، دوم شرایط پرداختی موجود و در نهایت برنامه‌مان برای ادامه‌ی درمان بعد از یکپارچه شدن است.

وی گفت: سازمان موظف است تمام هزینه‌ی درمان بیمه شده‌ی خود را در بیمه پایه بدهد اما ما به جای اینکه عمق بیمه را زیاد کنیم با برخی اقدامات غلط دریای وسیع کم عمقی را از درمان مستقیم به جای می‌گذاریم. در شرایط فعلی گسترش مراکز ملکی به صلاح ما نیست بلکه باید موجودی ملکی خود را با کیفیت‌تر و عمق آن را بیشتر کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: