جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
محبی‌نجم‌آبادی:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قدرت حفظ ارزش پول ملی را دارد و به اندازه کافی دلار در اختیار داریم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، بهروز محبی نجم آبادی درباره علت گرانی دلار، اظهار داشت: ما به اندازه کافی دلار داریم. فاصله بین عرضه و تقاضا و سوداگری برخی از افراد در بازار ارز باعث گرانی‌های اخیر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه تقاضای ارز بر اساس نیازهای واقعی باشد، عرضه و تقاضا کاملاً به هم نزدیک می‌شود و هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه دولت قدرت حفظ ارزش پول ملی را دارد، گفت: به اندازه کافی دلار در اختیار داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محبی نجم آبادی گفت: ورود ارز به دلیل فروش نفت با مشکلی روبرو نیست و این مسئله بر توانمندی دولت افزوده است و قیمت ارز قطعاً تثبیت خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتاً نمی‌توان به یک باره یک منحنی صعودی را نزولی کرد و ابتدا باید شیب صعود نرخ ارز را کاهش داد و سپس آن را به تثبیت رساند.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند تا نرخ ارز تثبیت شود، گفت: یکی از اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده، آن است که به صادرکنندگان اجازه داد به صورت مستقیم ارز آزاد را در بازار به فروش برسانند. این اقدام که صادرکنندگان خودشان به جای دولت ارز را وارد بازار کنند، برای تنظیم بازار بود و از سیاست‌هایی است که قطعاً تأثیرگذار بوده و خواهد بود.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: توانایی و عزم لازم در دولت برای کاهش نرخ ارز وجود دارد و چون ارز کافی در اختیار داریم، توقع داریم که این اتفاق زودتر بیفتد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: