شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
رییس کانون وکلا آذربایجان شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی از وجود یکهزار و 476 وکیل پایه یک دادگستری در استان خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حسن فرهودی‌نیا در بیست‌و‌سومین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: کانون وکلای آذربایجان‌شرقی در سال 1326 با پوشش منطقه‌ای شمالغرب تاسیس شد ولی بعد از تصویب قانون جدید در سالهای گذشته، آذربایجان غربی با حوزه کردستان از آذربایجان‌شرقی جدا شد. اخیرا کردستان از حوزه آذربایجان‌غربی و اردبیل نیز از حوزه استان ما جدا شده است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 476 وکیل پایه یک دادگستری در استان وجود دارد، ادامه داد: در آزمون اختبار امسال نیز 157 نفر پذیرفته شده اند و به سه نفر نیز به دلیل سن کمتر از 25 سال آنان نتوانستیم پروانه وکالت صادر کنیم.

 

 به گفته وی 175 نفر نیز به عنوان کارآموز وکالت در سالجاری پذیرفته شده اند و 90 نفر نیز پس از قبولی در آزمون وکالت امسال پذیرفته شده اند که در مراحل ثبت نام هستند.

 

رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی تعداد پرونده‌های وکالت تسخیری از ابتدای فرودین ماه سالجاری تا امروز را 173 فقره اعلام کرد و ادامه داد: تعداد پرونده های معاضدتی نیز در این بازه زمانی، 277 مورد بوده است.

 

فرهودی‌نیا در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: 275 مورد تخلف انتظامی در این مدت گزارش شده که بیش از 261 مورد از آن ها مختومه شده است.

 

 وی همچنین ابراز کرد: کانون وکلا با حق عضویت اخذ شده از وکلا اداره می‌شود و تمامی املاک و درآمدهای کانون در تملک شخصیت حقوقی کانون است. کانون وکلا، نهادی مدنی است و یک ریال از دولت دریافت نمی کند.

 

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخابات امسال، درس‌های خوبی را برای همه مردم و حتی مسئولان به همراه داشت. انتخابات امسال نشان داد که دوران فعالیت های فردی سپری شده و تفرد جواب نمی‌دهد.

 

رییس کانون وکلا آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم تقویت احزاب در جامعه ادامه داد: افزایش فعالیت احزاب در کشور باعث کاهش هزینه های تحمیلی به کشور می شود.

 

فرهودی‌نیا در بخشی از سخنان خود گفت: دو جریان شناخته شده در کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، توان حذف یکدیگر را ندارند به همین دلیل باید زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را یاد بگیرند.

 

وی گفت: باید سران و دست اندرکاران این دو جریان، زندگی در کنار یکدیگر و در کنار هم بودن را یاد گرفته و از ورود افراطیون جلوگیری کرده و اعتدال را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

برچسب ها: وکیل ، فرهودی نیا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: