جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان از طریق دستگاه قضائی، پلیس فتا و مراجع قانونی تعطیلی مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را پیگیری می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، محمد جواد سلمانپور درباره اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج و همکاری با پلیس دراین خصوص گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم، مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج فرصتی هستند برای جوانان و دانشجویان که از طریق درست و مطمئن برای تحصیل علم و دانش در مقطع تحصیلات تکمیلی به اقدام کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم مؤسسات غیرمجاز و زیرزمینی اعزام دانشجو به خارج در مرتبه اول، برای خود دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور به جهت این‌که این‌ها اطلاعات نادرست و غلط ارائه می‌دهند، تهدید محسوب شده و بسا اجحافاتی در حق این داوطلبان و متقاضیان روا دارند.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: این مؤسسات چون زیرزمینی و غیر مجاز هستند، دولت و سازمان امور دانشجویان نمی‌توانند از حق دانشجویان در مقابل این مؤسسات دفاع کنند. متأسفانه این مؤسسات به گونه‌ای ظاهر سازی می‌کنند که مراجعین می‌پندارند اینها وابسته به دولت و آموزش عالی هستند در حالی که چنین نیست بلکه در خوشبینانه ترین حالت، آنها درواقع یک بنگاه اقتصادی و تجاری خصوصی هستند که فقط به فکر کسب منافع و سود خود هستند و خانواده‌ها و جوانان عزیز که سرمایه‌های با ارزش کشورند باید به این واقعیت توجه داشته باشند.

وی درباره آمار فعالیت مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج گفت: متأسفانه این مؤسسات در فضای مجازی بسیار فعال هستند و چون زیرزمینی فعالیت می‌کنند، آمارهای مختلفی از فعالیت آنها ارائه می‌شود، برخی از این اعداد که واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد، فعالیت بیش از ۳۰۰ مؤسسه غیر مجاز را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: ولی برخی مؤسسات مجاز اعزام دانشجو معتقدند که بیش از سه هزار مؤسسه غیر مجاز در داخل و خارج فعال هستند. بنابراین درخواست ما از خانواده دانشجویان و دانشجویان این است که با عدم مراجعه به این مؤسسات غیرمجاز آنها را بایکوت کرده و تعطیل کنند. البته سازمان امور دانشجویان نیز از طریق دستگاه قضائی پلیس فتا و مراجع قانونی تعطیلی مؤسسات غیر مجاز را پیگیری می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: