جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
دبیرکل سازمان اکو:
عجب شیر پرس - دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو گفت: اردبیل به دلیل داشتن قابلیت‌های موجود به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو این سازمان در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: خسرو ناظری در دیدار با سرپرست این اداره کل افزود: هدف از انتخاب پایتخت گردشگری استفاده از ظرفیت‌های شهرهای توریستی کشورهای عضو اکو و توسعه گردشگری است و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۳ در این راستا بوده است.

او تصریح کرد: از توصیف اردبیل و قابلیت‌های گردشگری آن را بسیار شنیده‌ام و طی۲ هفته آینده به اردبیل سفر خواهم کرد تا در آستانه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از ظرفیت‌های گردشگری این استان بازدید کنم.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل نیز در این دیدار، پیشنهاد میزبانی اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ در شهر اردبیل را مطرح کرد که با استقبال دبیرکل این سازمان مواجه و مقرر شد این موضوع در جلسه روزهای آینده سازمان مطرح شود.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و بر این اساس، برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های متعدد گردشگری تاریخی، طبیعی، دینی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: