پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
عجب شیر پرس - رئیس اداره محیط زیست ملایر گفت: در حال حاضر چهار واحد بیمارستانی در سطح شهر ملایر در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه واحد بیمارستانی مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، "عباس نجاری" روز پنجشنبه  اظهار داشت: چهار واحد بیمارستانی ملایر در مجموع به‌صورت روزانه حدود ۵۰۰ کیلوگرم پسماند پزشکی تولید می‌کنند.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به‌طور مستمر توسط کارشناسان محیط زیست رصد و در مجموع، فعالیت آنها قابل قبول ارزیابی شده است.

رئیس اداره محیط زیست ملایر بیان کرد: پسماندهای پزشکی مراکز بدون دستگاه بی‌خطرساز نیز به‌صورت روزانه جمع‌آوری و در محل ویژه‌ای دپو و به‌صورت هفتگی در ۲ نوبت به شرکت‌های بی‌خطرساز پسماندهای عفونی دارای مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و آموزش خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان تحویل داده می‌شود.

نجاری ادامه داد: مدیریت پسماند از مبدا تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به افرادی که به‌صورت مستقیم و در مبدا تولید پسماندها دارای وظیفه هستند، می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی در کاهش تولید پسماند، جداسازی و تفکیک درست از مبدا و در نهایت حفاظت از منابع آب، خاک و هوا داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته برای کارکنان بیمارستان‌های سطح شهر ملایر برگزار شد.

رئیس اداره محیط زیست ملایر یادآور شد: در این کارگاه که گروه پرستاران، کمک پرستاران، مسئولان HSE، مدیران بخش‌های بیمارستانی و سایر کادر درمان حضور داشتند، آموزش‌های لازم ارائه شد.

نجاری اظهار داشت: این آموزش‌ها در خصوص انواع مخاطرات، منابع تولید پسماندهای پزشکی، کمیت و کیفیت پسماندها، راهکارهای مدیریت بهینه پسماندها در مبدا تولید، قوانین و مقررات مربوط به پسماندهای پزشکی و روش‌های بی‌خطرسازی، تصفیه و دفع آنها و نیز استفاده درست از وسایل حفاظت فردی و نحوه مدیریت اصولی پسماندهای شیمیایی و دارویی ارائه شد.

شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی امید است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: