جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تلاش دشمن برای تزریق ناامیدی در جامعه، امیدآفرینی و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه به مردم از سوی فرمانداران را در خنثی سازی نقشه‌های دشمن و امیدآفرینی موثر دانست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری با قدردانی از تلاش فرمانداران در تامین امنیت و خدمت رسانی به مردم افزود: تامین امنیت پایدار خط قرمز ما است. به گفته وی، بسیاری از مسایل و مشکلات با ورود به موقع فرمانداران و بهره گیری از اصل شفافیت و صداقت قابل حل است.

وی مسایل اجتماعی را از دغدغه‌های جدی دولت عنوان کرد و ادامه داد: موضوعاتی چون بیکاری، طلاق و مواد مخدر موجب شده تا شاخص‌های اجتماعی از وضعیتی خوبی برخوردار نباشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به معضل اعتیاد و مواد مخدر در جامعه اضافه کرد: موضوع معتادین متجاهر از دغدغه‌های اصلی است که باید تدابیری برای آن اندیشید.

معتمدیان از گسترش برنامه شنبه‌های محرومیت زدایی به سایر شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: سیاست جدی دولت رفع فقر و محرومیت است و فرمانداران باید نسبت به مناطق محروم و حاشیه نشین نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی در سطح ملی جهت پیشرفت استان بهره خواهیم گرفت.

معتمدیان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، توسعه گازرسانی، رفع موانع تولید، روان‌سازی مسیر سرمایه گذاری، توسعه راه‌های مواصلاتی، راه آهن را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید استان در سطح ملی معرفی شود که در ابن رابطه فرمانداران نقش مهمی در این زمینه باید داشته باشند.

وی از فرمانداران خواست تا در تعامل مشترک با مردم و مدیران ارشد شهرستانی نسبت به برنامه ریزی های بلند، میان و کوتاه مدت برای حل مسایل و مشکلات شهرستانی اقدام کنند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: هراس از مشکلات پذیرفتنی نیست و باید به دل مشکلات زد و ضمن شناسایی و اولویت بندی آنها نسبت به حل آنها اقدام کرد.

معتمدیان با اشاره به فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در یکسال گذشته، افزود: باید با دغدغه مندی جدی نسبت به مقوله معیشت به‌عنوان سیاست اصلی دولت اقدام کنیم.

وی توجه به مباحث مرزی، اشتغال و کشاورزی با بهره وری بالا را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بخش عمده‌ای از دل نگرانی‌های مردم نسبت به تامین معیشت، ناشی از انباشت مشکلات در دوره‌های اخیر است.

استاندار آذربایجان غربی تقویت بازرسی‌های محسوس و نامحسوس از سطح بازار را خواستار شد و گفت: نباید اجازه داد عده‌ای سودجو با استفاده از ضعف نظارتی در خصوص قیمت کالاها جولان دهند.

معتمدیان معرفی ظرفیت‌های استانی را راهکاری موثر در جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: با جذب سرمایه‌ها اشتغال نیز رونق می‌گیرد و فرمانداران موظف هستند در برقراری این امر جدیت داشته باشند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دولت برای نجات دریاچه ارومیه اشاره کرد و برنامه‌های نرم افزاری را اولویت اساسی دولت برای نجات این دریاچه دانست.

استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران خواست تا در خصوص مدیریت بهینه مصرف آب، اصلاح کشت و افزایش بهره وری کشاورزی، فرهنگسازی لازم را انجام دهند.

معتمدیان توجه به اطلاع رسانی درست و جامع را مهم دانست و گفت: باید اقدامات دولت به شکلی شفاف و درست به اطلاع مردم برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: