جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
عجب شیر پرس - استاندار اردبیل گفت:۱۵ واحد بزرگ صنعتی در قالب پروژه توازن صنعتی و سرمایه‌گذاری در اردبیل حال اجرا می باشد که تکمیل آن‌ها به اشتغال‌زایی بالایی منجر می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سیدحامد عاملی ۱۶ آذر در نشست با مدیر پروژه توازن سرمایه‌گذاری وزارت صمت با اشاره به اجرای پروژه توازن صنعتی با هدف اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی اشتغال‌زا در کشور گفت: چند واحد صنعتی بزرگ در حال اجرای استان اردبیل نیز در قالب این پروژه، از تسهیلات و مساعدت‌های وزارت صمت بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۱۵ واحد بزرگ صنعتی در استان اردبیل اظهار کرد: این پروژه های در دست اجرا منجر به اشتغال‌زایی بالایی می شود به طوری که لازم است مساعدت‌های تسهیلاتی لازم از این واحدها برای سرعت‌بخشی به روند تکمیل در قالب پروژه توازن صنعتی و سرمایه‌گذاری انجام شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: با توجه به وجود شهرستان‌های فاقد امکانات صنعتی در استان اردبیل، مساعدت وزارت صمت در راستای سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا در این شهرستان‌ها ضروری بوده که این سرمایه‌گذاری‌ها در ایجاد اشتغال و ماندگاری ساکنان مناطق تأثیرگذار است.

به گفته وی اجرای واحدها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی همواره گامی برای رشد بالای اقتصادی بوده که توجه به اجرا و تکمیل واحدهای بزرگ و حمایت از آن‌ها دارای اهمیت است.

عاملی ادامه داد: استانی شدن تأمین منابع برای واحدها در تسهیل مساعدت اهمیت داشته و در صورت موافقت وزارت صمت، می‌توان با ابلاغ سهمیه هر استان به بانک‌های همان استان، روند شناسایی و تزریق منابع به واحدها را سرعت بخشید.

استاندار اردبیل گفت: در برخی شهرستان‌های استان، سرمایه‌گذارانی برای اجرای طرح‌های مناسب اقتصادی و صادرات‌ محور فعال هستند که حمایت از این سرمایه‌گذاران در قالب پروژه توازن صنعتی و سرمایه‌گذاری ضروری به نظر می‌رسد.

گفتنی است؛ مهدی صادقی نیارکی، مدیر پروژه توازن سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از اجرای پروژه توازن سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌های احصاشده در خصوص نبود سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا در شهرستان‌های کشور خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان‌های استان اردبیل، خواستار پیشنهاد طرح‌های سرمایه‌گذاری برای مساعدت تسهیلاتی و حتی معرفی سرمایه‌گذاران شد.

آغاز تولید هزار دستگاه مینی‌بوس

استاندار اردبیل همچنین با بیان این‌که تولید ۱۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس در واحد تولیدی مایوان آغاز می‌شود، گفت: این واحد همچنین اجرای خط مونتاژ کامیون را نیز به‌زودی آغاز می‌کند.

عاملی در حاشیه نشست با سرمایه‌گذار واحد تولید مینی‌بوس مایوان بیان کرد: واحد مینی‌بوس‌سازی مایوان در جریان احیای خط تولید خود، ساخت ۱۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای وزارت کشور را متعهد شده است.

به گفته وی این واحد علاوه بر تولید ۱۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای وزارت کشور، تولید ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس را نیز برای بازار انجام می‌دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: خط تولید جدید کامیون سنگین نیز توسط مایوان به‌زودی اجرا و با ظرفیت مونتاژ روزانه ۱۲ دستگاه کامیون فعالیت خواهد کرد.

عاملی تصریح کرد: با افزوده شدن خط مونتاژ کامیون در کارخانه مایوان، اشتغال‌زایی در این واحد افزایش می‌یابد که حمایت‌های لازم در این زمینه از کارخانه مایوان انجام می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: