يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
عجب شیر پرس - سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ۱۲۴ کیلومتر از راههای استان طی سه روز گذشته برف‌روبی شده‌ است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، غلامعلی نیک‌فهم روز دوشنبه افزود: حجم برف‌روبی در این راه‌ها ۱۳۱ هزار و ۷۳۰ متر مکعب گزارش شده‌است.

وی با اشاره به بارش برف از شامگاه دوازدهم آبان ماه و ادامه آن تا شب گذشته افزود: هم اکنون بارش برف در ارتفاعات گیلان قطع شده‌ اما بارندگی ها در بسیاری از نقاط ادامه دارد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیان داشت: بیشترین بارش برف طی این مدت با ۳۰ سانتی متر مربوط به خصیل دشت شهرستان املش است.

وی عنوان کرد: در مناطق مختلف از جمله رضوانشهر پونل به خلخال ۱۵ سانتی متر، گیلوان ماسال ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر، لات محله رودسر پنج تا ۱۰، دیلمان ۲۰، آبی نام سیاهکل ۲۰ سانتی متر، رودبار و ماسوله هم در حد سفیدپوش شدن برف باریده است.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی گیلان انجام شده و اکیپ های راهداری زمستانی از اول آذر ماه در محورهای کوهستانی و برفگیر مستقر شدند.

۶۰ اکیپ راهداری شامل ۵۷ مورد عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی با ۵۴۲ نیروی راهدار در اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای کوهستانی و برفگیر گیلان مستقر هستند.

مدارس عمارلو و خورگام شهرستان رودبار نیز امروز با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند.

هواشناسی گیلان اعلام کرد: بارش باران در جلگه و برف در ارتفاعات تا امروز دوشنبه با شدت بیشتری در استان ادامه دارد اما از سه‌شنبه تا پایان هفته‌ این بارش ها در مناطق مختلف استان به صورت پراکنده‌ است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: