دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب‌شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه، گفت: آرزو می‌کنم هیچ شهروند آذربایجانی و ایرانی، تعهدی را بدون حضور وکیل امضا نکند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی‌داشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل، وکالت را کاری مبارک و خداپسندانه نامید و افزود: امسال برای بار دوم از جامعه وکلا می‌خواهم که تمهیدات لازم برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه را اتخاذ کنند.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی ادارات کل استانی و دستگا‌های اجرایی استان، هیچ تعهدی بدون حضور و امضای وکیل ایجاد نمی شود و این فرهنگ باید در بین تمامی اقشار جامعه نیز جا بیفتد.

جبارزاده تصریح کرد: اگر می خواهیم حجم پرونده های موجود در جامعه کاهش یافته و وقت مردم بیش از اندازه تلف نشود باید تمامی تلاش خود را برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وکیل به کار گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری بین وکلا و قضات، ابراز کرد: نتیجه همکاری قانونی وکلا و قضات باعث افزایش امنیت روانی در جامعه شده و ایجاد امنیت هر چه بیشتر را باعث می شود.

وی، امنیت را مهم ترین نعمت خداوند به مردم استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل آمده، استان آذربایجان شرقی از امن‌ترین استان‌های کشور است و این مهم جز در سایه تلاش دستگاه قضایی، نیروهای نظامی، انتظامی و مجموعه اطلاعات استان محقق نشده است.

جبارزاده همچنین خطاب به وکلا گفت: در راس دولت، فردی حقوقدان قرار دارد و ما نیز بر اساس نقطه نظرات دکتر روحانی در خدمت جامعه وکالت و قضاوت استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تقارن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با سالروز استقلال کانون وکلا در هفتم اسفند ماه، گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در امتداد حماسه سیاسی 24 خرداد، حماسه با شکوه دیگری در هفتم اسفند ماه سال جاری خلق کردند که یک حماسه تاریخی و سیاسی به یاد ماندنی خواهد بود.

وی افزود: بر طبق ارزیابی‌ها، حضور مردم در این دوره از انتخابات مجلس نسبت به 9 دوره قبل چشمگیرتر و با شکوه‌تر بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: