جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
عجب شیر پرس - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح بازرسی گشت‌های مشترک از داروخانه‌های استان همزمان با سراسر کشور به منظور برخورد با متخلفان در حال اجراست و با هر گونه تخلف به جد برخورد می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، صمد حضرتی، روز یکشنبه افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و شیوع آنفولانزا و بالا رفتن میزان مصرف داروهای آنتی بیوتیک برخی از داروخانه های استان با سوء استفاده از این موقعیت از در اختیار گذاشتن دارو امتناع کرده یا قیمت آن را خودسرانه افزایش می دهند.

وی اظهار داشت: به همین منظور برای برخورد با متخلفان گشت های مشترک بازرسی در سراسر استان به طور ویژه از داروخانه ها بازرسی می کنند و این بازرسی ها به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

حضرتی، از مسوولان داروخانه های استان خواست همکاری لازم را با گروه های بازرسی به عمل آورند تا متخلفان واقعی شناسایی و طبق قوانین و مقررات مجازات شوند.

هر چند علت اساسی افزایش قیمت دارو کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه اعلام شده است اما سوء استفاده برخی داروخانه ها و خودداری از فروش آنتی بیوتیک موجب اخلال در عرضه این کالاهای مرتبط با سلامت جامعه شده است .

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان، حدود ۸۰۰ داروخانه وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها در تبریز، مرکز استان، فعالیت می کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: